Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

6 månader och VÄGRAR sova...

Utvecklingsperiod?

Tänder?

Är väl mina förslag , det är ju ett utvecklingssprång vid 6 mån då barnet blir blygare, mer trygghetssökande, kan få svårare att sova o drömmer mardrömmar ! Kan ju vara det han känner av ?

Tänderna påverkar troligtvis , kan ju ofta bli oroliga o mer otröstliga då förutom feberkönningar,

Har Ni rådgjort med bvc?

Ni får börja sova i skift o ha andra strategier för att få en hanterbar situation.

• Snuttis2

Verkar han för övrigt smärt påverkad någonstans ?

Har en son på 4 mån som är lite likadan just nu men han fick en ordentlig förkylning som varade ca 3 veckor( är på bättringsväg ) lätt feber o igentäppt näsa så har fått trösta mer o amma varje timma dygnet runt. Nu är förkylningen bättre men hela dygnsrytmen o nattrytmen är förstörd. Han vaknar typ varje timma generellt och i perioder efter 20 min o stånkar o vrider sig. Upplever att hans mage är bekymret nu. Avvaktar lite för att se om det lugnar sig o han hittar tillbaka till gamla rytmen, annars får jag ta ett prat med bvc o starta om med magdroppar mm.

Jag har nog inte sovit många timmar dessa veckor men är förvånad över att huvudet verkar funka ändå. Maken jobbar heltid så jag tar nätterna själv.

Om kvällarna dock är stökiga tar han dem så jag går undan o sover någon timma. Inte mkt socialt liv just nu dock : ) !

Jag Har slutat sova på dagen men ska nog försöka med det igen om sonen vill acceptera att sova en längre stund då. Vi kör samsovning vanligtvis brevid men nu har hansovit lite längre om han fått sova på bröstet(jag halvsittandes ) så vi varvar...

Har tyvärr inte så mkt råd hoppas själv det lugnar sig : )

Svar på tråden 6 månader och VÄGRAR sova...