Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

vad har ni för efterrätt på julen förutom risgröt om ni nu har det?

Jag gjorde lingoncheesecake till lucia förra året. SKulle passa bre på julbordet också (lingon över huvudtaget gör sig bra efter den ofta ganska tunga julmiddagen). Annars har vi mycket citrus, bland annat chokladmousse med citrussallad och vaniljmarinerade apelsiner.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    flygrl skrev 2017-11-18 18:21:00 följande:
    Torta negra e en smaskig tårta/kaka som innehåller bla. plommon, russin, fikon, pecannötter, mandlar, portvin, mörk rom och dulce quemado (bränt brunt socker). ;)
    I den torta negra jag kan är det bara plomon, fikon och russin, och ett gäng kryddorm rom, portvin och dulce quemado (och lite basic bakgrejer), inga nötter. Men det är förstås ett colombianskt recept jag fått av en bekant, så det kanske är lite skillnad mot hur de gör i Venzuela =)
  • Aniiee
    Dementoria skrev 2017-11-18 19:01:02 följande:
    Vad är vitost med blana?
    Amidina skrev 2017-11-17 09:04:09 följande:

Äggost! Rätt från Bohuslän som är så vansinnigt god att vår familj från Skåne anammat den. :D

Blana är i alla fall vispgrädde vispat med messmör, så mycket vet jag =P
  • Aniiee
    crispnuggets skrev 2017-12-15 17:18:54 följande:
    Läste lite snabbt och tyckte att det i slutet stod ?och lite marsvin?.
    Du skulle bara veta vad fal jag läste i en rubrik häromdagen =P
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2017-12-15 17:23:19 följande:
    Du skulle bara veta vad fal jag läste i en rubrik häromdagen =P
    fel* Jag kan uppenbarligen varken läsa eller stava just nu.... 
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden vad har ni för efterrätt på julen förutom risgröt om ni nu har det?