• Anonym (Jag)

Ni som gillar bdsm i sovrummet, varför?

Jag tänder enormt på att min sambo dominerar mig i sovrummet, dock bara i sovrummet. Utanför är jag en väldigt kontrollerande person. Kan det vara därför jag gillar att släppa kontrollen i sovrummet? Grejen är att ända sedan högstadiet har jag haft den tanken, att jag vill ha en stark man som kan "sätta mig på plats" ( i sovrummet bara vill jag förtydliga) Ni som också gillar bdsm, varför? Hur ser era " senarion" ut när ni myser? :) Något ni tänder lite extra på,?

• Svar på tråden Ni som gillar bdsm i sovrummet, varför?
  • Anonym (Jag)

Tycker de är härligt, så länge man har tydliga gränser och att man slutar när någon säger nej, tyvärr kommer min man lite för fort :( jag hade gärna kört på en stund till

• Anonym (.)
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-18 11:50:50 följande:
    Sexy ;)
    En kvinna som gör varma mackor, det är sexy det.
  • Fjäril Vingad

Jag är ett kontrollfreak. På gott och ont. Hjärnan går på högvarv.

När jag ger honom kontrollen så tvingas jag att finnas i nuet. Repen ibland, sensationerna, smärtan... Hjärnan får vila.

Efteråt får jag landa i hans famn.

• Anonym (Mumma)
    Fjäril Vingad skrev 2017-11-18 16:45:15 följande:

Jag är ett kontrollfreak. På gott och ont. Hjärnan går på högvarv.

När jag ger honom kontrollen så tvingas jag att finnas i nuet. Repen ibland, sensationerna, smärtan... Hjärnan får vila.

Efteråt får jag landa i hans famn.

Precis det jag drömmer om. Har kontrollbehov och kan gärna skrämma män med min personlighet. Därför drömmer jag om en man som kan ta kommando och ta för sig av mig när det kommer till sex. Någon sommar stake nog att ta för sig.

Men hur tar man upp detta i nya förhållanden? Framförallt med män där det kanske börjar m vaniljsex... säger man bara ?jag vill att du binder mig?? Jag vet ju vad jag gillar men grejen är ju att jag inte vill lära ut/ bestämma utan bara följa en man för en gångs skull
  • Anonym (AlfonsKnopp)

En del män känner behov av att få vara den dominerande parten under sexakten och lever därför ut sina lustar genom "bdsm". Det är pisk, smisk och bestraffning. I vårt allt mer jämställda samhälle är detta ett sätt för dessa män och få visa sin "kraft"  och dominans varpå kvinnan är oftast är underkastad. Personer som sysslar med "bdsm" tenderar enligt undersökningar att leva i gamla könsroller och i de fall där förnedring ingår i rollspelet är detta ett uttryck för bristande självkänsla hos mannen.

• Anonym (Udergiven)

Det finns inget som gör mig så kåt som att en man dominerar mig... Att han är bestämd, hård och drivande och tar i mig på ett sätt som visar att det är han som har kontrollen och bestämmer.. Att vara undergiven är så otroligt eggande. 

Jag är en kontrollmänniska annars men vid sex vill jag känna mig maktlös...

Skulle så gärna utöva och utforska detta mer men de män jag varit med har varit för snälla och inte "vågat" dominera mig. Önskar att jag hittar någon mer dominant man en vacker dag som vågar tänja på gränserna lite..

Fantiserar om detta ofta. 

• Pussan
    Anonym (AlfonsKnopp) skrev 2017-11-18 20:56:36 följande:

En del män känner behov av att få vara den dominerande parten under sexakten och lever därför ut sina lustar genom "bdsm". Det är pisk, smisk och bestraffning. I vårt allt mer jämställda samhälle är detta ett sätt för dessa män och få visa sin "kraft"  och dominans varpå kvinnan är oftast är underkastad. Personer som sysslar med "bdsm" tenderar enligt undersökningar att leva i gamla könsroller och i de fall där förnedring ingår i rollspelet är detta ett uttryck för bristande självkänsla hos mannen.

OMG...kan man inte bara få bli kåt av att stå på alla fyra med bundna händer och samtidigt få ränder på röven av ett skinnbälte och samtidigt bli knullad hårt och bestämt bakifrån utan att bli psykoanalyserad?
  • Anonym (Mumma)
    Anonym (Udergiven) skrev 2017-11-18 21:46:55 följande:

Det finns inget som gör mig så kåt som att en man dominerar mig... Att han är bestämd, hård och drivande och tar i mig på ett sätt som visar att det är han som har kontrollen och bestämmer.. Att vara undergiven är så otroligt eggande. 

Jag är en kontrollmänniska annars men vid sex vill jag känna mig maktlös...

Skulle så gärna utöva och utforska detta mer men de män jag varit med har varit för snälla och inte "vågat" dominera mig. Önskar att jag hittar någon mer dominant man en vacker dag som vågar tänja på gränserna lite..

Fantiserar om detta ofta. 

Jag håller med dig till 200%
  • Tusselina
    Anonym (AlfonsKnopp) skrev 2017-11-18 20:56:36 följande:
    jasså enligt vilka undersökningar då? Och de av oss där främst kvinnan är den dominanta parten?

TS: Nej det är ganska vanligt just det att man är "tvärt om" - dock än mer vanligt med att undergivna män är män med mycket kontroll och ansvar i arbetsliv etc. Ledande chefer och/eller med personalansvar. Alla är inte så, men många. 

Är inte extremt mycket av tvärt om typen, men brukar uppfattas som snäll, vänlig och noggrann i arbetslivet. Min man hör dock till "tvärt om" sorten, alltid varit egenföretagare och aldrig arbetat för någon annan, uppfattas som strikt och ibland lite "läskig" att göra besviken. Han insåg dock inte vad han behövde i ett förhållande innan vi träffades, vi har dock en D/s dynamik i hela förhållandet inte bara i sexlivet. Ju mer dominant humör jag varit på desto bättre presterar han på jobbet. 
  • Anonym (AlfonsKnopp)
    Tusselina skrev 2017-11-18 22:21:28 följande:
    jasså enligt vilka undersökningar då? Och de av oss där främst kvinnan är den dominanta parten?
    Hittar ingen forskning som talar för att kvinnor generellt dominerar.

Här finns att läsa om detta..
    goo.gl/XovgMV
    goo.gl/DXF5pg
Svar på tråden Ni som gillar bdsm i sovrummet, varför?