• Queennr1

Tablett missbruk hjälp

Jag har alltid undra hur i hela friden människor ens kan få så mycket tabletter utskrivna under lång tid. Själv vågar man knappt ens be om hostmedicin en gång om året då man får misstänksamma blickar.

• Queennr1

Jag åt oxy och citodon som karameller i nån månad i väntan på operation för ett år sedan. Min läkare sa att jag absolut inte skulle sluta från en dag till en annan när jag sedan inte behövde dem. Så jag trappade ur lite lagom under två veckors tid.

• Queennr1
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 13:01:49 följande:

Kan du skriva hur din uttrappning såg ut? Åt du maxdos ?

Jag åt så mycket jag bara vågade utan att dö i överdos. Hade vidriga smärtor. Den där månaden är bara ett töcken. Typ 10 om dagen och lite citodon på det. Tog helt enkelt bort några tabletter om dagen tills jag var nere på noll efter ett par veckor.
  • Queennr1

För att slippa bli fysiskt sjuk av abstinens klarar du dig bra med de tabletter du har vid en nedtrappning.

Om du däremot utvecklat ett psykiskt beroende där du egentligen är ute efter "må bra känslan" man får av opiater är det en annan femma. Men det har heller inget att göra med nedtrappning.

• Queennr1
    Mariell8 skrev 2017-11-19 15:58:26 följande:

Du ser inget farligt med att laborera med starka mediciner själv? Seriöst?!

Fast det handlar om att successivt minska ned efter att hon använt i sex veckor. Knappast läge att vara tvungen att lägga in sig på avgiftningen liksom.
  • Queennr1
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 16:23:54 följande:

Nu har jag börjat få känningar att av mindre hjärtklappning och smygande ångest... som jag hade imorse innan jag tog en oxy.. Ska jag stå emot eller ta något mer för att Lindra? Hur mkt är för mkt om jag vill minska? Hoppas du förstår vad jag menar...

En citodon eller två kanske?
  • Queennr1
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 16:51:18 följande:

Om jag vanligen brukar ta 4-8 citodon eller 4-6 oxy plus oxascand m.m är de "bra" då om jag lyckas hålla mig isag med 2 oxy och atarax plus sömntabletter? Är de en bra första minskning eller?

Det är ju en minskning med mer än hälften så det tycker jag.
  • Queennr1
    klyban skrev 2017-11-19 17:14:13 följande:

Håller med, även om jag tror man kunde varit mer aggressiv i sin nedtrappning.

Man får dock inte glömma det psykologiska.
  • Queennr1
    klyban skrev 2017-11-21 15:14:24 följande:

Även Svenskar har olika härkomst.

Det finns en del som får dubbel verkan andra ingen alls.

Hur länge har du ätit benzon varaktigt då?

Tyvärr kan jag inte tider och varaktighet för få abstinens av en nivå på benzo.

Enda jag vet man har en tumregel att 1års konsumtion ger 1 månad abstinens.

Olika härkomst avgör hur man reagerar på opiater? Kan du berätta mer?
  • Queennr1
    klyban skrev 2017-11-21 19:44:03 följande:

Nej, bara kodein, läs i fass om du inte tror på mig.

Allt du behöver finns där.

Jag ifrågasatte inte. Var bara intresserad och undrade om du kunde berätta lite kortfattat.
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp