Tablett missbruk hjälp
Jag har alltid undra hur i hela friden människor ens kan få så mycket tabletter utskrivna under lång tid. Själv vågar man knappt ens be om hostmedicin en gång om året då man får misstänksamma blickar.
Jag har alltid undra hur i hela friden människor ens kan få så mycket tabletter utskrivna under lång tid. Själv vågar man knappt ens be om hostmedicin en gång om året då man får misstänksamma blickar.
Jag åt oxy och citodon som karameller i nån månad i väntan på operation för ett år sedan. Min läkare sa att jag absolut inte skulle sluta från en dag till en annan när jag sedan inte behövde dem. Så jag trappade ur lite lagom under två veckors tid.
Kan du skriva hur din uttrappning såg ut? Åt du maxdos ?
För att slippa bli fysiskt sjuk av abstinens klarar du dig bra med de tabletter du har vid en nedtrappning.
Om du däremot utvecklat ett psykiskt beroende där du egentligen är ute efter "må bra känslan" man får av opiater är det en annan femma. Men det har heller inget att göra med nedtrappning.
Du ser inget farligt med att laborera med starka mediciner själv? Seriöst?!
Nu har jag börjat få känningar att av mindre hjärtklappning och smygande ångest... som jag hade imorse innan jag tog en oxy.. Ska jag stå emot eller ta något mer för att Lindra? Hur mkt är för mkt om jag vill minska? Hoppas du förstår vad jag menar...
Om jag vanligen brukar ta 4-8 citodon eller 4-6 oxy plus oxascand m.m är de "bra" då om jag lyckas hålla mig isag med 2 oxy och atarax plus sömntabletter? Är de en bra första minskning eller?
Håller med, även om jag tror man kunde varit mer aggressiv i sin nedtrappning.
Även Svenskar har olika härkomst.
Det finns en del som får dubbel verkan andra ingen alls.
Hur länge har du ätit benzon varaktigt då?
Tyvärr kan jag inte tider och varaktighet för få abstinens av en nivå på benzo.
Enda jag vet man har en tumregel att 1års konsumtion ger 1 månad abstinens.
Nej, bara kodein, läs i fass om du inte tror på mig.
Allt du behöver finns där.
Det finns ett fall med en kvinna, och med dubbel metabolisering.
Som man inte visste detta antar jag.
www.expressen.se/halsoliv/bebisen-forgiftades-av-brostmjolk---dog/