• Mariell8

Tablett missbruk hjälp

Steg ett är att inse att du har ett tablettmissbruk, vilket du verkar ha insett.

Steg två är att ta upp det med din läkare och få en nedtrappningaplan. Ev att du kommer veckovis och hämtar mediciner för en vecka intaget på vårdcentralen. Alternativt att du hämtar för ex tre dagar i taget.

• Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 13:13:57 följande:

Svårt och se detta med vad TS skriver.

Och TS kan med enkelhet lösa detta själv, om h*n bara vet vad h*n gett sig in på och vad som man kan förvänta sig.

Nedtrappning kan man även den lösa med enkelhet själv.

Så man måste gå till någon läkare och berätta man har problem med en medicin, då detta resulterar säkerligen i en anteckning.

Som kan förstöra för en om smärtan kommer tillbaka för kraftigt, och de framtida medicineringarna.

Det du pratar om, låter mer som härdade missbrukare, som får sin ersättningsmedicin utdelad på VC.

Man ska aldrig på egen hand pröva att trappa ned på starka läkemedel.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 14:29:34 följande:

LoL, det kan man med enkelhet göra på opioder, det är bara att det kan bli jävligt otrevligt sluta med dessa mediciner från en dag till annan.

Annat är det med benzo och hög och lång konsumtion, den kan däremot vara dödlig med cold turkey.

Du kan skratta hur mycket du vill men man ska inte försöka sig på att trappa ner opiater/smärtstillande medicin själv.
  • Mariell8
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 14:59:31 följande:

Nej egentligen inre haft sömnproblem alls innan. De kom med depressionen. När jag har värk brukar jag också kunna sova bra eftersom jag tar tabletterna.

Men ska jag nu inte ta några fler tabletter av något och försöka endast ta stilnoct När jag ska sova så art jag iaf får bra sömn?

Om du inte får till att sova kan du testa kamomillthe eller varm mjölk med honung. Det får kroppen slappna av.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 15:53:13 följande:

Finns inget farligt som kan hända, så varför säger du en så konstig sak för?

Låter som du blandat ihop detta med något annat, vad vet i tusan.

Du ser inget farligt med att laborera med starka mediciner själv? Seriöst?!
  • Mariell8
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 15:59:32 följande:

Förlåt men du måste skämta? Visst jag är ingen knarkare men har abstinens så jag skakar o du tror mjölk o honung ska fungera?

Det får kroppen att slappna av. Om det fungera för dig vet jag inte men det är iallafall inget farligt att testa.

Alternativ två är att du pratar med din läkare om en ordentlig nedtrappningaplan. Har såpass allvarlig abstinens så är det farligt att trappa ned själv. Du har missbrukat så nog kan du likställas med en "knarkare" (en "knarkare" är en person som missbrukar narkotiska preparat eller andra starka läkemedel).
  • Mariell8
    Queennr1 skrev 2017-11-19 16:20:04 följande:

Fast det handlar om att successivt minska ned efter att hon använt i sex veckor. Knappast läge att vara tvungen att lägga in sig på avgiftningen liksom.

Lägga in sig för avgiftning är väl lite drastiskt
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 16:30:56 följande:

Man är ordinerad en viss mängd, och tar mindre.

Hur kan du kalla detta experimenterande och ta mindre än ordination?

Det finns inget farligt med att trappa ned, punkt slut.

Hade vi pratat om ta mer, då är vi på samma sida igen.

Så nej, det finns INGET farligt med att trappa ned, då inget farligt kommer hända överhuvudtaget.

"Bara" otrevliga abstinenser.

Varför stressar du upp TS på nått som inte ens stämmer?

Hade du pratat om långvarig benzokonsumtion, så kan vi börja prata.

Men inte med opioider,  inte en chans.

Ta har inte tagit kontakt med läkaren och har ingen nedtrappningaplan, är då inte ordinerad en mindre dos.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 16:32:14 följande:

NEJ, nej nej, det stämmer inte, sluta stressa upp TS med felaktigheter.

Men berätta gärna vad du tror ska hända, så får vi veta vad du tror och om du kan backa upp det.

Både kamomillthe och även varm mjölk med honung är lugnande för kroppen och får kroppen att slappna av. Inga felaktigheter där.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-19 18:36:54 följande:

Du citerat fel där, då det inlägget handlar om annat och ditt påstående det är farligt att trappa ned.

Om detta lugnar en, så kör på.

Har noll invändningar.

Ts beskriver själv att hon har såpass allvarliga abstinenssytom att det för hennes del kan vara farligt att trappa ner på egen hand.
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp