Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

Queennr1 skrev 2017-11-19 13:34:03 följande:

För att slippa bli fysiskt sjuk av abstinens klarar du dig bra med de tabletter du har vid en nedtrappning.

Om du däremot utvecklat ett psykiskt beroende där du egentligen är ute efter "må bra känslan" man får av opiater är det en annan femma. Men det har heller inget att göra med nedtrappning.

Okej. Ska jag försöka ta så få som möjligt eller någon viss minskning ?? Så tacksam för ert stöd här mår så jävla kasst.

Tagit en oxy det är allt sen fredag kväll.. och 2 atarax då.

Äter antidepressiva sen ett tag tillbaka o hoppas de ska hjälpa med mående i övrigt.. suck...
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-19 14:23:52 följande:

Finns inget och skämmas för, detta är helt normalt förfarande med dessa mediciner.

Och vi är många som varit här, men har man huvudet på skaft och förstår vad som är vad.

Du har inte varit hög som ett hus mer än, men möjligtvis blivit rätt påverkad den första veckan.

För sen återgå till mer normalt, men visst känner man medicinen i kroppen, även om man är tillvand.

Så är detta ingenting, men nu när du skriver skämmas.

Så kan du kanske fundera på vara mer öppen om det, än att dölja detta.

Och berätta hur det är, så kanske du kan hjälpa någon slippa få dessa abstinensen av dessa mediciner eller så låga som möjligt.

Har du väldigt svårt och sova normalt?

Eller detta uppkommit av smärtan och sen utvecklat sig till en sak?

Nej egentligen inre haft sömnproblem alls innan. De kom med depressionen. När jag har värk brukar jag också kunna sova bra eftersom jag tar tabletterna.

Men ska jag nu inte ta några fler tabletter av något och försöka endast ta stilnoct När jag ska sova så art jag iaf får bra sömn?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-19 15:11:38 följande:

Fortsätter du med cold turkey, sov så fort du kan.

Annars som vanligt.

Låter som sova inte ska bli en stor sak sen, så hoppas på det.

Lycka till nu,för finns nog inte så mycket till och säga nu.

Tack! Ja känns ju som om jag klarat mig nu sen fredag kväll och genomlidit första natten utan sömntabletter eller något o bara tagit 1 oxy så borde jag klara detta... Men de var riktigt otäckt i natt med alla skakningar och kallsvett. De var nog de som gjorde att jag fattade allvaret faktiskt...
  • Anonym (Hjälp)
    Mariell8 skrev 2017-11-19 15:52:04 följande:

Om du inte får till att sova kan du testa kamomillthe eller varm mjölk med honung. Det får kroppen slappna av.

Förlåt men du måste skämta? Visst jag är ingen knarkare men har abstinens så jag skakar o du tror mjölk o honung ska fungera?
  • Anonym (Hjälp)
    Queennr1 skrev 2017-11-19 16:20:04 följande:

Fast det handlar om att successivt minska ned efter att hon använt i sex veckor. Knappast läge att vara tvungen att lägga in sig på avgiftningen liksom.

Nu har jag börjat få känningar att av mindre hjärtklappning och smygande ångest... som jag hade imorse innan jag tog en oxy.. Ska jag stå emot eller ta något mer för att Lindra? Hur mkt är för mkt om jag vill minska? Hoppas du förstår vad jag menar...
  • Anonym (Hjälp)
    Queennr1 skrev 2017-11-19 16:29:42 följande:

En citodon eller två kanske?

Om jag vanligen brukar ta 4-8 citodon eller 4-6 oxy plus oxascand m.m är de "bra" då om jag lyckas hålla mig isag med 2 oxy och atarax plus sömntabletter? Är de en bra första minskning eller?
  • Anonym (Hjälp)
    Queennr1 skrev 2017-11-19 17:06:00 följande:

Det är ju en minskning med mer än hälften så det tycker jag.

klyban skrev 2017-11-19 17:14:13 följande:

Håller med, även om jag tror man kunde varit mer aggressiv i sin nedtrappning.

Jag har inte tagit den andra oxy än.. Ska hålla mig så länge jag kan.. tänker att de väl måste vara bäst att jag lyckas sova länge för då går ju mer tid.

Visst är oxy starkare än citodont? Tänker att jag imorgon isf tar citodon o börjar helt sluta med oxy då. ?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-19 23:44:15 följande:

Bry dig inte om Mariell8, den användaren har inte en susning om vad h*n säger.

Förstår inte vad personens agenda är, verkar nu ha målat in sig i ett hörn.

Hoppas natten har varit bra(om nu du inte sitter här nu ;) ), så är detta över snart ska du se.

Tack för omtanken! Jag tog 2 stilnoct men de tog säkert 2 timmar att somna. Konstigt för jag brukar somna snabbt på bara 1. Tror du att de är för ATn? Sov till 8 och sen somnade om tills nu... inte kallsvettig under natten men de kom mellan 8-10.30... hmmm.. känns ju bra att jag fixat denna början iaf...
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 10:45:34 följande:

Jag tror du bara är allmänt orolig hur det ska gå för dig.

Men övertygad du löser detta problem enkelt.

Komihåg att den sista dos du plockar bort, är den inför natten.

Då det är bättre och sova, än slippa svettas under dagen.

Såg du sen där hur mariell8 berättar för dig du har fått ordinerat för mycket och antar det betyder att du tagit för mycket också.

Men du skriver ju klart och tydligt "eller" när du pratar om vad du tar och på citodonen och oxy´n.

Ja jag har aldrig tagit för mkt av något. De enda jag tagit mer av är oxascand - mer än läkarens ordination men inte mer än maxdos. Varit noga med det trots allt.

Kan dr vara så att stilnoct verkar sämre iom att jag inte har andra substanser i mig?
  • Anonym (Hjälp)
    Mariell8 skrev 2017-11-20 12:53:03 följande:
    Ts har ett missbruk så självklart gör h*n fel i sin medicinering!

Och har man såpass allvarliga abstinenssymtom så ska man inte pröva att trappa ner själv.

Du ska nog inge prata om brist på källor...
    Tror inte de är så allvarligt för jag har lyckats mer än halvera intaget på 2 dygn och mår bättre.. värst var första dagen men nu går de bättre :)

tacksam för stöd som gör att jag klarar detta istället för att försöka skrämma upp mig :) 
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp