Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

klyban skrev 2017-11-20 11:23:12 följande:

Tror ingen av dessa boostar stilnoct på något sätt, men vet inte till 100%.
    Enda är väl alkohol och grapefrukt som jag vet om.

Jag tror nog bara du tänker lite för mycket för tillfället, och du orolig över detta.
    Vilket är helt normalt, men du verkar ha motivationen att sluta, så inga problem säger jag.
    Men visst det krävs en arbetsinsats, dock inte så stor som om nu ätit oxyn i tex ett år och varaktigt.
    För då hade du fått reda på hur en riktigt AT är, där man mår total skit i kanske upp till 14 dagar innan det vänder ned igen(allt har med mängd och frekvens måste man tillägga).

tror du har rätt. oroar mig för att inte kunna sova tex och då blir de ju lätt att man sen inte somnar osv.. men de känns bättre idag.. hittills bara tagit 1 tablett och atarax... ska max ta 2 tabletter idag och imorgon max 1... tror de kommer gå bra :) jättetacksam för ditt stöd, de har gjort hela skillnaden tror jag!
  • Anonym (Hjälp)

Nu är de jättejobbigt.. tagit 2 oxy och 4 atarax totallt idag "redan"... skakis, huvudvärk och sån ångest... vet inte vad jag ska göra ????

• Anonym (Hjälp)

Åh mår så jävla dåligt!! Vad ska jag göra?

Ta en till oxy eller en oxascand? Kallsvettig och ångest.. Eller förstör jag allt om jag tar en tablett mer idag än igår ?

• Anonym (Hjälp)
    Mariell8 skrev 2017-11-20 18:58:30 följande:

Äter inga läkemedel så har inga ordonationen på läkemedel.

Ts har ett tablettmissbruk! Har du missat det?

Jag ljuger inte varken för dig eller ts. Du däremot verkar ha noll kunskaper om läkemedelsmissbruk.

Snälla du sluta skriva om du inte vill hjälpa mig!! Du verkar bara elak! Mår verkligen skit och behöver stöd inte massa anklagelser
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 19:08:44 följande:

Sluta med dessa mediciner är jobbigt, det går liksom inte komma undan.

Hade du tagit i nått år kontinuerligt.

Så hade du haft det både värre och längre.

Du klarar detta nu, bit ihop bara, det är jobbigt och det är helt normalt.

USA tex som läkaransvar för göra sina patienter beroende är obefintlig.

Så är detta det vanligaste sättet att bli heroinist.

Där patienten får ett smärttillstånd, tex efter operation eller olycka.

De får smärtlindring, men sen en dag säger bara läkaren stopp utan hjälpa med nedtrappning och tillräckligt med tabletter för detta.

Sen går de över till köpa mediciner som oxy tex, som är GALET dyra  på den svarta marknaden.

Så patienten går till slut över till heroin, då det är mycket billigare.

Jag vet att de inte kommer vara lätt men jag undrar vad som är bäst nu.. stå ut med allt med risk att jag inte kommer kunna sova eller ta oxy eller ta oxascand.. ? tagit 2 oxy igår och 2 idag men varit utan oxascand sen i fredags så kanske bara dumt att blanda in den?

Åhh blir galen! Önskar så mkt jag hade någon att prata med om detta...
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 19:14:50 följande:

Resan blir längre och mildare, men alltid jobbigt.

Hur mkt längre tror du? Fy fan alltså vet inte hur jag ska tänka..
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 19:30:38 följande:

Du säger du tagit i 9 veckor, jag skulle säga att det handlar om kort tid, max nån dag redan vid coldturkey.

För sedan snabbt lätta upp.

Tog en oxy o 2 lergigan men får panik nu att man inte kan blanda lergigan med atarax och oxy? Vet Du??

Blir de för mkt? Har tagit 4 atarax tidigare idag
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 20:10:34 följande:

Vet inte om Lergigan har någon korsverkan, men har du fått oxy utskrivet och läkaren vet om Lergigan.

Så tycker man att läkaren borde nämnt detta.

Annars ring någon upplysning om du är osäker.

Klarat natten iaf men vaknade med riktig ångest och illamående.. blev väldigt trött på lergiganen plus tog 2 stilnoct så sov 23-08. Vilket ju är bra. Dag 4 men de känns inte bättre?? Är de värre än du trott eller vänder de snart tro ?
  • Anonym (Hjälp)

Stämmer det att 5 mg oxynorm är 1 mg (10 mg mer kodein) mer morfin än två citodon (30+30 kodein)? Hittade de på nätet.

Har idag bara tagit 2 citodon jämfört med 2 tidigare dagar 2 oxynorm per dygn. Mår rätt kasst men om de stämmer så är de ju mkt mindre och isf bra ?

• Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 14:26:49 följande:

Beroende på din härkomst, avgör hur mycket kodein som omvandlas till morfin.

Börjar undra om det är nått som är fel, du beskriver en låg dos under endast 9 veckor.

Och äter halv dos och mår så illa på morgonen.

Låtar mer åt att du ätit mycket mer än vad du sagt, betydligt mer, mycket mycket mer, mycket mycket mycket mer.

Eller nått annat som spökar för dig, det låter inte rätt den saken är säker.

Jag är svensk? Men kan man säga ungefär att 1 oxy = 2 citodon?

Kan de vara benzon/oxascand? Jag har ätit max 4 oxynorm eller 8 citodon per dag men som jag skrev innan har jag ätit 2-6 oxascand per dygn plus antingen atarax eller Lergigan. Kan de vara att jag blandat för mkt?

Har inte tagit oxascand sen i fredags.. är det den som orkar AT tro?

Finns de ingen hjälp man kan ringa anonymt till o få hjälp??
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 15:14:24 följande:

Även Svenskar har olika härkomst.

Det finns en del som får dubbel verkan andra ingen alls.

Hur länge har du ätit benzon varaktigt då?

Tyvärr kan jag inte tider och varaktighet för få abstinens av en nivå på benzo.

Enda jag vet man har en tumregel att 1års konsumtion ger 1 månad abstinens.

Oxascand bara 6 veckor så de kan ju inte vara de heller. Mår lite bättre nu, inte lika skakig eller illamående som tidigare. Känns som de är lite bättre men inte alls bra :(

Kan man ringa anonymt någonstans?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 18:57:27 följande:

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

Idag är de faktiskt lite bättre. Jag tror de är oxascanden som är boven.. tog en sån igår och då förvann alla symptom... ska försöka hålla mig till 1 om dagen ett tag nu och sen trappa ner till en halv osv.. 
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 18:57:27 följande:

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

Idag är de faktiskt lite bättre. Jag tror de är oxascanden som är boven.. tog en sån igår och då förvann alla symptom... ska försöka hålla mig till 1 om dagen ett tag nu och sen trappa ner till en halv osv.. 
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-23 06:31:39 följande:

Äter du dina anti depressiva läkemedel som vanligt?
    För dessas glöms lätt bort, då de ger extrema beroenden vid längre konsumtion.
    Detta är nått läkare aldrig informerar om, i alla fall inte de 5 försök man försökt med mig att börja med dessa och inte ens av depressiva orsaker.
    Såklart en av gångerna titta doktorn mig i röven med endoskopi, och det första han sa efter undersökningen var att jag var deprimerad.
    Snacka om sitta som en fågelholk där, sen fick jag höra att doktorn hade en del idéer för sig om han inte hittade något.
    De tom skrattade och sa typiskt han.

ja, de gör jag, varit noga med dem och tagit samma dos... idag känns de bättre. faktiskt hittills idag varken tagit benzo eller oxy/citodon.. känner mig bara smått skakig/spänd och inget illamående.. liiite ångest.. ska försöka hålla ut till 18 och se... 
  • Anonym (Hjälp)
    Delladonna skrev 2017-11-23 14:53:08 följande:

Håller precis på med samma sak som ts.

Har lyckats bli av med

gabapentin 2x300x3.

Targiniq 2 st /dag

Oxy 2/ dygn

Citidon 8 / dygn

Åt detta från juli till nov 3

Har haft ett par jobbiga veckor , men har inte tagit ngt i dag.

Första minskningen halverades alla tabletter/dygn, tag oxy vid behov

2 minskningen till 3 ggr / dygn

3gången minskades till 2 ggr / dygn ,då åt jag 1 gaba o 1 citodon morgon o kväll

4 gången togs 1 gaba kapsel bort och citodonet delades så jag fick 75 % av 1 tablett

5 minskningen 1/2 tablett citodon morgon o kväll , gaba borttaget.

6 minskningen. 1/4 tablett morgon o kväll

7 tag bort allt

Fick detta program av läkare

Är lite darrig till o från + illlamående. Men än så länge funkar det. Sover när jag kan

du har ätit lite längre kontinuerligt än mig även om jag ätit opiater i många år av och till.. skönt att höra att du också på kort tid fått liknade problem.. mitt börjar smått idag kännas bättre.. hade superdålig dag igår men sen kändes det som de vände.. tar du inget alls nu?? kan du sova bra?? kämpa på!!! 
  • Anonym (Hjälp)

Fan fick någon form av återfall idag och tog 3 citodon och 3 oxascand.. hoppas de inte innebär att jag måste börja om från noll..

Fattar att detta var psykologiskt efter em jobbig dag... suck...

• Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-26 11:01:58 följande:

Din tystnad är oroande, dax och steppa upp och vara din egen person nu.

Nejdå lyckades fortsätta neråt... tagit opiat men inga benzo. Känns som sistnämnda är värst.. Mår inte alls lika dåligt som innan med själva AT.. mest ångest som förmodligen är pga depressionen och inget annat.. även om de är jävligt tung ångest så har jag inga fysiska besvär från nedtrappandet nu :)
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-26 14:21:41 följande:
    Nejdå lyckades fortsätta neråt... tagit opiat men inga benzo. Känns som sistnämnda är värst.. Mår inte alls lika dåligt som innan med själva AT.. mest ångest som förmodligen är pga depressionen och inget annat.. även om de är jävligt tung ångest så har jag inga fysiska besvär från nedtrappandet nu :)
    Tänkte bara uppdatera att de går bra :) Bara någon enstaka citodon och atarax nu.. 
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp