• Fritidsmamman

Leker alla barn med vapen av typen NERF?

Det skulle ALDRIG falla mig in att köpa ett vapen till mitt barn.
    Själv äger jag en Sig Sauer, av typen Soft Air Gun, vilken mitt barn får skjuta prick med på sommarstället - i sällskap av mig.
    Men jag skulle aldrig låta barnet springa omkring med den och "leka krig" med kompisar.

• Fritidsmamman
    Fru Ve skrev 2018-05-14 16:54:00 följande:
    Fast soft airgun är ju inte samma sak som nerf....
    Nej, inte alls. Men jag anser inte att barn bör springa omkring med vapen - oavsett om det är skumgummipilar eller hårda plastkulor.
  • Fritidsmamman
    Aikido skrev 2018-05-14 17:10:49 följande:
    Trams! Vi kastade dartpilar på varandra i en minnesvärd skärmytsling från barndomen. Inte tog man skada av det.
    Nuförtiden finns det ju sjukare vuxna i samhället, än vad det någonsin gjort. Fler psykiska sjukdomar och allmänt sjuka beteenden. Så jo, nog fan tog några skada av "lekarna" förr.
  • Fritidsmamman
    Aikido skrev 2018-05-14 17:23:16 följande:
    Bah! Några blev nog som de blev på grund av sina överbeskyddande hönsmammor också.
    Ja, det är klart att det var mammornas fel.
  • Fritidsmamman

Mitt barns skulle självmant föreslå en annan lek. Vill kompisen leka krig så skulle mitt barn välja att leka med ngn annan.

Fru Ve skrev 2018-05-14 19:28:01 följande:

Ni som är väldigt emot vapen, hur gör ni om ert barn ska leka hos en vän som har tex nerf? Säger ni till innan eller låter ni barnet leka med dessa saker där?

Svar på tråden Leker alla barn med vapen av typen NERF?