• Anonym (Doris)

    Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?

    Mina pojkvänner genom åren har hittills köpt följande presenter åt mig när jag fyllt år:

    - en bok om styrketräning och muskler

    - gummiband (träningsredskap)

    - en kökskniv från Clas Ohlsson i en fräck färg

    - en värmefilt

    Inget av detta har varit sånt som jag önskat mig och det är inte samma person som gett dem. I övrigt har jag inte fått något annat i födelsedagspresent av pojkvänner hittills. Har ni också fått den typen av presenter av pojkvänner eller är det bara mina killar som varit utan fantasi när de ska ge bort något?

  • Svar på tråden Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?
  • Aniiee

    Tja, jag kan ju säga att kvinnan jag är ihop med nu är mycket bättre på presenter än alla män jag någonsin dejtat tillsammans. Med undantag för en, men honom har jag bokstavligen känt sen jag föddes.

    De där sakerna låter lite typisk "åh den vill jag ha, men är för snål för att köpa till mig själv, såjag köper den till henne så kan jag låna/få den sen". Jag har fått en del sånt.....


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Catharina)

    Av mina pojkvänner har jag fått följande:

    Nr 1: Ett guldhalsband med ett hänge som ett hjärta.

    Nr 2: En liten hårfön från Clas Ohlson för 89 kr i julklapp. I födelsedagspresent fick jag inget.

    Nr 3: En mobil, en fin klocka, ett armband, en upplevelsepresent som har med mitt speciella intresse att göra.

    Nr 4: En resa, en mobil, en ny dator med alla tillbehör.

    Pojkvän nr 2 var den som hade högst inkomst för övrigt...

  • Anonym (High)

    Åååh vad mysigt med värmefilt! Det fick jag av mamma för hon vet hur frysen och filtig jag är. Hade jag fått det av en partner hade det varit jättefint med, för han känner mig (miss-coldness)

    Träning hade väl varit kul om jag är intresserad av sånt eller håller på med träning. Annars känns det som "Get fit for me !" Så då är presenten senaste hans.

    Kökskniv i cool färg, nja, det låter som nåt en släkting skulle kunna ge.

    Du får göra som mig, köp presenter till dig själv. Självuppskattning! :)

    Eller hinta åt nuvarande, att du längtar tills du får bära nåt smycke han valt ut till dig.

  • Anonym (uu)

    Nej, jag har inte alls den erfarenheten. Jag har fått personliga presenter som varit jättefina, både av min sambo och det tidigare långa förhållandet jag var i. För mig är det viktigt - inte att det är dyra presenter, men jag ser det som att han känner mig och bryr sig om mig som person.

  • Anonym (Doris)
    Anonym (uu) skrev 2017-11-18 11:12:09 följande:

    Nej, jag har inte alls den erfarenheten. Jag har fått personliga presenter som varit jättefina, både av min sambo och det tidigare långa förhållandet jag var i. För mig är det viktigt - inte att det är dyra presenter, men jag ser det som att han känner mig och bryr sig om mig som person.


    Jag håller med dig. Jag bryr mig inte alls om kostnaden, men en partner som känner mig hade rimligtvis köpt en väldoftande body butter, ett nagellack i fin färg eller en lite finare matolja exempelvis. Det behöver som sagt inte vara dyrt, men detta är sånt som jag hade haft användning för och som hade känts lite mer personligt. Kan ju tillägga att en av mina partners var roligt välbetald på sitt arbete och tjänade uppåt en 100 000 kr per månad, så fattig var han inte. Det har mer handlat om bristande fantasi och engagemang.
  • Anonym (Doris)
    Anonym (High) skrev 2017-11-18 02:25:04 följande:

    Åååh vad mysigt med värmefilt! Det fick jag av mamma för hon vet hur frysen och filtig jag är. Hade jag fått det av en partner hade det varit jättefint med, för han känner mig (miss-coldness)

    Träning hade väl varit kul om jag är intresserad av sånt eller håller på med träning. Annars känns det som "Get fit for me !" Så då är presenten senaste hans.

    Kökskniv i cool färg, nja, det låter som nåt en släkting skulle kunna ge.

    Du får göra som mig, köp presenter till dig själv. Självuppskattning! :)

    Eller hinta åt nuvarande, att du längtar tills du får bära nåt smycke han valt ut till dig.


    Haha, jag köper presenter till mig själv hela tiden. :D

    Har dessutom sagt det där om ett smycke rakt ut till min nuvarande, men nä. Inget sånt.

    Att slå in presenter har ingen varit bra på heller. Oftast kommer de i plastpåsar. :p
  • oanonym
    Anonym (Doris) skrev 2017-11-18 01:09:41 följande:

    Mina pojkvänner genom åren har hittills köpt följande presenter åt mig när jag fyllt år:

    - en bok om styrketräning och muskler

    - gummiband (träningsredskap)

    - en kökskniv från Clas Ohlsson i en fräck färg

    - en värmefilt

    Inget av detta har varit sånt som jag önskat mig och det är inte samma person som gett dem. I övrigt har jag inte fått något annat i födelsedagspresent av pojkvänner hittills. Har ni också fått den typen av presenter av pojkvänner eller är det bara mina killar som varit utan fantasi när de ska ge bort något?


    Hade du klargjort klart och tydligt vad du önskade dig?
  • zdudmwml

    Handen på hjärtat, de allra flesta köper presenter på samma sätt: man köper något man själv vill ha och förväntar sig att personen som får presenten ska bli glad. Man har ju ansträngt sig gubevars och hittat något riktigt fint.

    Lika mycket handen på hjärtat ser man igenom när andra gör så mot en själv men man har svårt att inse att man gör likadant. Man gnäller på andra och inbillar sig att man är så mycket bättre. Vilket ytterst sällan är sant, speciellt hos de som gnäller.

    Min erfarenhet att de som verkligen lyckas med sina presenköp är ytterst få. Och på samma sätt är det ytterst få som har så rak och öppen kommunikation att det är glasklart vad de faktiskt önskar sig.

  • Postman

    Jag tycker det är så in i helskottas tråkigt att handla så jag orkar inte sätta mig in i något.

    Sen glömmer jag med och är alltid för sent ute.

  • Anonym (A)
    Anonym (uu) skrev 2017-11-18 11:12:09 följande:
    Nej, jag har inte alls den erfarenheten. Jag har fått personliga presenter som varit jättefina, både av min sambo och det tidigare långa förhållandet jag var i. För mig är det viktigt - inte att det är dyra presenter, men jag ser det som att han känner mig och bryr sig om mig som person.
    Vad gulligt
Svar på tråden Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?