• BbbBritta

    Chips varje dag

    Min man köper hem chips varannan dag. Jag tycker inte detta är ok. 1) jag småäter av skiten. 2) barnen småäter av skiten. När jag konfronterar så säger han typ: skit i att äta av det då. Visst jag kan skita i den men inte barnen som mölar i sig det och vill inte äta mat sen. Han stannar alltid efter jobbet för att köpa det. Ska jag lägga chipspåsarna i hans garderob? Sen säga att sålänge jag ser så ska barnen inte äta av det....? Vill bara tillägga att ingen av oss i familjen är överviktiga men det är ju ändå inte bra för hälsan direkt.

  • Svar på tråden Chips varje dag
  • Pripps Vichy

    Chips är ju potatis och innehåller näringsämnen, så ren skit är det inte. Men varje dag är ju inte bra att äta det.

  • annabellelee

    Min man äter chips ofta, och det är hans problem, men han får ha påsen i en låst skrivbordslåda och äta när sonen inte ser.

    Ser jag en påse är den fritt villebråd. Jag kan äta upp den eller kasta den, beroende på humör.

    Det låter lite sjukt, jag vet, men han vill ha hemma och det vill verkligen inte jag, så detta är den enda kompromiss som funkar.

  • Cherry on top

    Jag kan ha rätt mycket skit hemma emellanåt, men det ligger aldrig framme så att alla kan ta av det. Godis och chips och sånt har jag gömt så ingen vet att det finns hemma, för vet de att det finns så tjatar de. Sen är det positiva att eftersom det ofta är lite projekt att plocka fram det och samtidigt smyga med det så tar jag inte heller av det. Det negativa är att ibland tappar jag kollen på hur mycket jag har undanstoppat, så det kan komma som en chock när man ska ta fram på lördagen och hittar en påse som man hade glömt bort.

Svar på tråden Chips varje dag