• Anonym (Sabo)

Förnyelse av körkort (ingen adress)?

Jag läste att man behöver grundhandling (skickas till folkbokföringsadress) och betala en avgift på ca 150 kr som kommer med grundhandling.

kan man göra detta på något annat sätt? Jag har ingen folkbokföringsadress.

• Svar på tråden Förnyelse av körkort (ingen adress)?
  • Anonym (Svea)

Du är enligt lag skyldig att anmäla en folkbokföringsadress. Du sover väl någonstans?

• Anonym (Sabo)
    Anonym (Svea) skrev 2017-11-18 15:48:22 följande:

Du är enligt lag skyldig att anmäla en folkbokföringsadress. Du sover väl någonstans?

nej.
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Sabo) skrev 2017-11-18 17:22:59 följande:

nej.

Jag menar verkligen inte att vara elak men hur klarar du dig om du lever och sover ute dygnet runt i minusgrader? Prata med socialtjänsten. De kan ev. hjälpa dig.
  • Anonym (Sabo)
    Anonym (Svea) skrev 2017-11-18 17:36:52 följande:
    Jag menar verkligen inte att vara elak men hur klarar du dig om du lever och sover ute dygnet runt i minusgrader? Prata med socialtjänsten. De kan ev. hjälpa dig.
    Jag har inga problem med det. Har pengar och gasolvärmare, även om det är 25 minus kan jag ha minst 15/20+ på min lilla yta lätt.

Men jag vill inte ha lägenhet och folkbokföringsadress. Bara ett nytt körkort när det går ut.
  • Anonym (.)
    Anonym (Sabo) skrev 2017-11-18 18:34:27 följande:
    Jag har inga problem med det. Har pengar och gasolvärmare, även om det är 25 minus kan jag ha minst 15/20+ på min lilla yta lätt.

Men jag vill inte ha lägenhet och folkbokföringsadress. Bara ett nytt körkort när det går ut.
    Du solar randigt?
    Prata med plitarna, de hjälper dig med sånt.
  • Anonym (..)

Kan du inte skriva dig via nån vän eller släkting bara för att lösa det rent praktiskt? Om du är svensk medborgare, hur lyckades du bli av med din folkbokföringadress utan att emigrera?

• Anonym (Sabo)
    Anonym (.) skrev 2017-11-18 18:59:30 följande:
    Du solar randigt?
    Prata med plitarna, de hjälper dig med sånt.
    Jag har aldrig lagförts för ett enda brott.
  • Anonym (Sabo)
    Anonym (..) skrev 2017-11-18 19:01:22 följande:

Kan du inte skriva dig via nån vän eller släkting bara för att lösa det rent praktiskt? Om du är svensk medborgare, hur lyckades du bli av med din folkbokföringadress utan att emigrera?

Jag har inga vänner eller släktingar. 

Genom att jag sa upp min lägenhet och flyttade in i bilen så upptäckte dom det och raderade folkbokföringen.

Enligt transportstyrelsen måste jag ha en folkbokföringsadress för att dom ska sammarbeta. Enligt skatteverket gick i alla fall deras papper att få på en annan adress (dock inte hämta ut). Idiot land.

Fattar inte vad jag ska göra.
  • Jemp

Boxadress? Om man nu kan folkbokföra sig på en sån.

Svar på tråden Förnyelse av körkort (ingen adress)?