• SweetCA

    Orolig för missfall?

    Bubbel85 skrev 2017-11-19 15:26:35 följande:

    Jag vet precis hur du känner. Man kan inte tänka på något annat och är konstant livrädd att man ska blöda vid toabesök.

    En väldigt positiv sak för dig är att det tog 9 försök innan du blev gravid, det kan tyda på att din kropp är kräsen och bara befruktar ett bra och starkt ägg. Min kropp är tvärtom, har varit gravid 5 gånger som alla blev på första eller andra försöket. De första 3 graviditeterna slutade i tidiga missfall vilket läkarna tror kan va för att min kropp inte är så kräsen utan befruktar allt som kommer. Vi som lätt blir gravida kan alltså tänkas lättare få missfall och de som har svårare har statistiskt sett mindre missfall. Detta är iaf lite av min teori och skulle va positivt för dig :)

    Här är en sida som lugnat mig väldigt, är nu gravid i V.11 datayze.com/miscarriage-chart.php


    Gammal tråd men tack för sidan! Känner mig lugnare i alla fall! 78.3% chans att det går vägen för mig :D
  • SweetCA
    Bubbel85 skrev 2019-01-31 13:24:45 följande:

    Vad roligt, grattis till graviditeten :) den graviditeten jag skrev om i tråden resulterade i en liten 7-mån knodd som jag nu försöker få i lunch. Lycka till vidare!


    Vad härligt! Hoppas det gick bra :) tack! Hoppas det går lika bra för oss!
Svar på tråden Orolig för missfall?