• Anonym (Mamma)

    Barn som slår andra på rumpan

    Skäms ihjäl att jag ens skriver det här, men jag behöver råd. Det är så att min son har börjat daska till tjejer, både såna han känner och inte känner, på rumpan och ropa ?ruuumpa? samtidigt och jag vet inte vad jag ska göra.

    Pappan bara skrattar bort det med ?boys will be boys?.

    Nån klok där ute?

  • Svar på tråden Barn som slår andra på rumpan
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-19 13:10:43 följande:

    Skäms ihjäl att jag ens skriver det här, men jag behöver råd. Det är så att min son har börjat daska till tjejer, både såna han känner och inte känner, på rumpan och ropa ?ruuumpa? samtidigt och jag vet inte vad jag ska göra.

    Pappan bara skrattar bort det med ?boys will be boys?.

    Nån klok där ute?


    Varför vet du inte vad du ska göra?
  • Yllissiasa

    Hur gammalt är barnet?

    Oavsett ålder får ni prata med barnet så att de förstår att det gör något olämpligt. Jag hade definitivt inte velat bli daskad av ett barn i rumpan som ropar rooompa..

  • Anonym (:-o)

    Men är karln helt jävla pantad?! Klart att barn testar gränser, men då ska man som vuxen sätta gränser och tala om vad som är okej och inte. Om och om igen tills det går in. Det är en sak att ha som en lek mellan kompisar att man daskar varandra i baken - där kan gränsdragningen vara svårare - men självklart ger man sig inte på främlingar eller dem som tydligt visat att de ogillar det.

  • Jemp

    Lär sonen att man inte gör så, och fundera över vad han fått det ifrån. Om det tex är något ni vuxna gör hemma så gör det inte framför barnet.

    Men det stora problemet här är ju din man! Man har ingen rätt att "ta för sig" av andras kroppar bara för att man är pojke (/man). Nej jag menar inte att din son automatiskt kommer bli våldtäktsman men det är din mans inställning som till stor del bidrar till den kassa kvinnosyn som finns.

  • blomman 2

    Hur gammalt är barnet? På frsk ser jag detta beteende bland barn i 5 årsåldern ...klapp på rumpan som i kull,fast nu är de ute efter UPPMÄRKSAMHET från det motsatta könet. En form av "kiss och bajsåldern" som för den skull inte skall accepteras och speciellt inte om någon inte vill. Vanligast att killar gör det,men skall absolut inte klassas som en killgrej!!

  • FallenAngelNr1000

    Herregud, det är väl barn? Han har säkert sett sin pappa göra så på dig ts o tyckte att det var en rolig grej när han såg hur du fnittra. :P


    Får väl förklara att man bara gör så med den man gift sig med eller nåt.. Men att komma o prata om kränkningar o annat nej, barn är barn, det är de vuxna som oftast är skadade.


    Själv tyckte jag att det lät ganska KUL! xD haha men så är jag ju oxå kille? Hahah 


    O nej jag är ingen som gör sådant liknande utanför ett förhållande! :)


    Lycka till !

Svar på tråden Barn som slår andra på rumpan