• Bibbidi

Min pojkvän berättade att han är jehovas

Det enda alternativet som jag ser det är att det är dags att vinka hejdå. Det känns inte realistiskt att gå med i Jehova. Du känns inte så insatt. Om du skulle gå med i Jehova och få barn med honom blir barnen med i Jehova och Jehova är som en sekt. Om man vill gå ur ur Jehova tar alla andra i släkten avstånd från en. Om barnet skulle vilja lämna skulle din man (ifall han vill stanna kvar), hans föräldrar och alla andra lämna barnet ryggen. Är det något du vill satsa på? Jag antar alltid att man är i ett förhållande för att man vill försöka satsa på det livet ut, och jag ser det inte som troligt att en icke troende och en Jehovas kan hålla ihop.

Och du är fortfarande ihop med honom även efter han har sagt att han kommer göra slut med dig efter sitt dop? Jösses kvinna, var är din självrespekt? Jag hade flugit i taket ifall jag hade hört det.

Allt sånt prat om Satan och liknande känns inte realistiskt, speciellt inte med tanke på att du själv inte är troende.

En unge i klassen har lesbiska mamman. Jehova mamman lär sitt barn att hon ska prata med sin klasskamrat om att det är fel enligt Jehova... Att klasskamraten måste förstå att hennes föräldrar lever fel för annars kommer inte klasskamraten till himlen. 

• Bibbidi
    Anonym (Tjejen) skrev 2017-11-20 20:04:19 följande:
    Nu är du väldigt snabb i dina tolkningar. Jag har väldigt hög självrespekt, tackar som frågar. Därför är jag också schysst mot mig själv och handlar inte i affekt. Jag förstår att vi inte kommer kunna vara ihop efter detta men det är fel att agera NU när jag är så upprörd. Vill bara ha lite råd.
    Hur går dina egna tankar? Vad vill du göra?
  • Bibbidi
    Anonym (Tjejen) skrev 2017-11-20 20:50:09 följande:
    Det är inget alternativ att själv gå med. Men han verkar ju ändå tvivla på sin tro, och jag älskar den här killen. Om han är på vägen att lämna, även om det tar tid, så vill jag finnas där. Men om han inte vill ifrågasätta sin religion ordentligt så vill jag inte ha med honom att göra för det är bara vidrigt att tro att jag ska finnas där som hans "lilla roliga" innan han går in i tron helt
    Jag tycker det låter som sunda tankar som du har. Bara det inte blir så att han planerar att döpa sig men låter inte dig få reda på det förrän han är döpt och gör slut med dig. Hursom så ta vara på dig och ta ingen skit.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Min pojkvän berättade att han är jehovas