Anonym (Snacka om lögn...) skrev 2017-11-21 21:26:02 följande:
Håller med här... inte nog med att du får 2 otroligt hemska "val" dumpade i knät på dig: "gå med i en sekt, eller bli dumpad samma dag jag går in i sekten fullt ut", han har även undanhållt något så här extremt för dig... Bara en sån sak skulle få mig att inte lita på personen mer...
Och att karln ens tror att det skulle kännas okej för mig att stanna kvar tills dopet, för att därefter bli utslängd... det är så man storknar alltså...!! Jag skulle blivit så förbannad och sårad på djupet, så jag skulle faktiskt inte behövt ngn betänketid alls, utan jag skulle bara bett honom leva lyckligt i sekten. Sen skulle jag gått därifrån rakt av. Och inte hört av mig mer.
Skulle han sen ångra sig så skulle HAN få komma och be mig om förlåtelse, för det svek han utsatt mig för. Och då skulle jag säga att HAN har två val: att leva med mig som den person han utmålat sig som under ett ÅR, dvs en "vanlig" kristen, eller att vi aldrig hörs mer.
"R-e-s-p-e-c-t, find out what it means to me...."
Jag vet inte vad jag vill göra faktiskt mer än att jag inte är ok med hans ultimatum och jag är sjukt sårad och sviken. Men det är inte alltid så lätt att göra det som egentligen är mest rätt när man älskar någon. Önskar bara att han hade berättat detta tidigare så hade det inte behövt bli så illa...