Anonym (d) skrev 2017-11-22 14:54:26 följande:
Jag tror inte på att du är livserfaren. Jag tror du drar felaktiga slutsatser baserat på vad du hört om andra. ;)
Eller så har du letat efter en specifik typ av tjej och därför stött på motsvarande kvinnliga rötägg.
Så nej, du kan inte påstå att "kvinnor" söker ditt eller datt. Du kan hävda att den sortens kvinnor DU dras till är såna. Och i ärlighetens namn säger det mer om dig än om "kvinnor" som grupp.
Han är väl typisk grupp 2...
:)
Anonym (V) skrev 2017-11-21 13:36:08 följande:
Jag har varit medlem på dejtingsidor till och från i flera år nu, med uppehåll under tiden jag var i ett förhållande (det enda förhållande nätdejtingen lett till) och i perioder när jag totalt tröttnat och tappat hoppet om dejting.
Jag har varit på en del dejter och chattat med flera tusen, men det blir aldrig något av det. Och anledningen till det är:
1. De flesta män på dejtingsidor är oseriösa. De är oftast inte intresserade av något seriös förhållande, inte ens de som skriver att de är det. De verkar mest skriva det för att de tror de ökar chansen för dem att träffa kvinnor och få ligga. Och för mig som endast och uteslutande är ute efter något seriöst så blir det väldigt många jag får dissa redan på chattstadiet, eller efter första/andra dejten, när jag märker tecken på att han kan vara oseriös. Utöver att "bara" vara oseriös är det många som ljuger om allt möjligt, och även en hel del som är otrogna.
2. Udda killar verkar dra sig till nätdejting. Det gäller säkert kvinnorna på sidan också, men många av de som sitter på sådana sidor är folk som har svårt att träffa partners i verkliga livet av någon anledning. I vissa fall är anledningen rimlig (de träffar inte så mycket nytt folk i vardagslivet, de är lite blyga, etc.), men det finns också många män som "blir över" som drar sig till dessa sidor. Många har psykiska problem och många är så kallade "snälla killar". Alltså självutnämnda snälla killar - män som är mesiga, oattraktiva och bittra men skyller sin brist på framgång hos kvinnor på att de är "för snälla" och på nätforum sitter och kallar svenska kvinnor för slynor som bara vill ha badboys, för att de inte vill dejta honom.
3. Jag har svårt att hitta någon som jag känner jag passar ihop med. Jag kan t.ex. inte tänka mig någon som använder tobak, super sig full, ligger runt, inte vill gifta sig och skaffa barn i framtiden, inte tycker om att resa osv. Många har också intressen som jag inte alls är intresserad av eller skulle kunna tolerera i en relation (t.ex. spenderar 90% av sin fritid i garaget, med tv-spel eller på fester).
4. Jag har otroligt svårt att bli attraherad och kär. Kan räkna de jag personligen känt och varit attraherad av (i hela mitt liv) på 1 hand, och för mig finns attraktion redan från början eller inte alls. Vissa säger att attraktion är något som växer med tiden för dem, så är det inte för mig alls.
Sen kan jag säga att det finns många män som också sitter på sidorna år åt och år in. Det är inte bara kvinnor. Det finns många killar som är aktiva varje dag, och som fanns där redan när jag gick med. En del av dem har säkert svårt att hitta någon tjej, men många av dem är "kräsna" killar. Läser man deras presentationer, eller chattar med dem, är det långa utläggningar om vad de vill ha och inte vill ha ha och de dissar alla som inte stämmer in i minsta detalj på det de söker. Det handlar om att tjejen ska vara väldigt snygg, inte överviktig, gilla träna, intelligent, rolig välutbildad, ha riktiga hobbies och intressen (något de "brinner" för), inte vilja ha barn på många många år, ha ett bra jobb, ha körkort, inte vara en sån som gör äventyrsresor, ha eget boende, bra ekonomi, inga barn sedan innan, inte vara "dramatisk", ha ett bra socialt liv, inte ha några psykiska problem eller bagage, inga katter eller hundar osv. osv. i oändlighet. De är också ofta bittra och har en aggressiv/otrevlig underton. De kan skriva saker som "du verkar inte som alla andra idioter här inne" och liknande, när man chattat en liten stund. Så det är inte bara på den kvinnliga sidan det finns den typ av person. Det finns sådana män också.