• Anonym (Förvånad...)

Tjejer länge på dejting sidor?

För drygt 1,5 år sedan hängde jag på bl.a. happy pancake. Lyckades hitta en tjej där men nu är vi inte tillsammans längre. Öppnade då upp mitt gamla konto där igen men har ännu inte lagt upp presentation/bilder då jag nog behöver landa lite efter kraschen först.

Men, snokade runt lite bland tjejerna (35-45 år ungefär) och blev väldigt förvånad över att jag kom ihåg massvis av dessa tjejerna från förra rundan. Det är alltså aktiva profiler som används dagligen.

Trodde tjejer frossade i massa fantastiska män på dessa sidor och snabbt hittade partners? Skall tilläggas att i princip alla skriver att de söker seriösa förhållanden och alla som söker ons kan söka sig vidare.

Vad händer? Är det fejkprofiler? Hittar tjejerna inte partners? Hittar de bara korta romanser? Är de egentligen ute efter ons men vill inte skriva det rakt ut?

• Svar på tråden Tjejer länge på dejting sidor?
  • Anonym (mm)
    Anonym (Förvånad...) skrev 2017-11-20 19:02:52 följande:

För drygt 1,5 år sedan hängde jag på bl.a. happy pancake. Lyckades hitta en tjej där men nu är vi inte tillsammans längre. Öppnade då upp mitt gamla konto där igen men har ännu inte lagt upp presentation/bilder då jag nog behöver landa lite efter kraschen först.

Men, snokade runt lite bland tjejerna (35-45 år ungefär) och blev väldigt förvånad över att jag kom ihåg massvis av dessa tjejerna från förra rundan. Det är alltså aktiva profiler som används dagligen.

Trodde tjejer frossade i massa fantastiska män på dessa sidor och snabbt hittade partners? Skall tilläggas att i princip alla skriver att de söker seriösa förhållanden och alla som söker ons kan söka sig vidare.

Vad händer? Är det fejkprofiler? Hittar tjejerna inte partners? Hittar de bara korta romanser? Är de egentligen ute efter ons men vill inte skriva det rakt ut?

Samma sak när jag efter ett år gick in på en site igen efter att ha haft ett uppehåll - samma gamla "gubbar" som girigt kastade sig över min nya profil, de kände väl inte igen mig, haha. 
    Det har med andra ord inte med kön att göra. Vissa har väl inte lyckats helt enkelt och hänger kvar. Andra har profiler so ligger latenta i kanske flera år, de har inte tagit bort dem men använder dem inte. På vissa siter verkar det nästa vara omöjligt att ta bort dem. 
  • samma tycker jag

Jag är också lite förvånad över att se att samma tjejer som år efter år hänger på HP utan att hitta någon.
    Själv skapade jag en sida på HP för ett år sedan. Är seriös, vill inte ha KK, har ordnat liv, bra jobb, utbildning och bra utseende. Trots det är det ingen kvinna som tar själv tar initiativ till  kontakt utan nästan alla verkar bara passivt vänta på att bli uppvaktade av den rätte. Verkar vara någon slags sida för egoboostning för kvinnor.
    Tröttnade därför på det efter ett halvår och började med tinder istället. Funkade mycket bättre och bara efter några veckor matchade jag en kvinna som faktiskt tog kontakt och vi hade väldigt mycket gemensamt och gillade varande så nu är vi ett par.
    För en tid sedan kom jag ihåg att jag hade en profil på HP så jag loggade in igen bara för att se hur det var. 0 meddelande. 0 besökare. Såg att det i stort sätt var samma kvinnor som för ett år sedan som fortfarande är aktiva och fortfarande väntar på att bli uppvaktade av den rätte.

• Anonym (J)
    Anonym (d) skrev 2017-11-22 14:54:26 följande:

Jag tror inte på att du är livserfaren. Jag tror du drar felaktiga slutsatser baserat på vad du hört om andra. ;)

Eller så har du letat efter en specifik typ av tjej och därför stött på motsvarande kvinnliga rötägg.

Så nej, du kan inte påstå att "kvinnor" söker ditt eller datt. Du kan hävda att den sortens kvinnor DU dras till är såna. Och i ärlighetens namn säger det mer om dig än om "kvinnor" som grupp.

Han är väl typisk grupp 2...

:)
    Anonym (V) skrev 2017-11-21 13:36:08 följande:

Jag har varit medlem på dejtingsidor till och från i flera år nu, med uppehåll under tiden jag var i ett förhållande (det enda förhållande nätdejtingen lett till) och i perioder när jag totalt tröttnat och tappat hoppet om dejting.

Jag har varit på en del dejter och chattat med flera tusen, men det blir aldrig något av det. Och anledningen till det är: 

1. De flesta män på dejtingsidor är oseriösa. De är oftast inte intresserade av något seriös förhållande, inte ens de som skriver att de är det. De verkar mest skriva det för att de tror de ökar chansen för dem att träffa kvinnor och få ligga. Och för mig som endast och uteslutande är ute efter något seriöst så blir det väldigt många jag får dissa redan på chattstadiet, eller efter första/andra dejten, när jag märker tecken på att han kan vara oseriös. Utöver att "bara" vara oseriös är det många som ljuger om allt möjligt, och även en hel del som är otrogna.

2. Udda killar verkar dra sig till nätdejting. Det gäller säkert kvinnorna på sidan också, men många av de som sitter på sådana sidor är folk som har svårt att träffa partners i verkliga livet av någon anledning. I vissa fall är anledningen rimlig (de träffar inte så mycket nytt folk i vardagslivet, de är lite blyga, etc.), men det finns också många män som "blir över" som drar sig till dessa sidor. Många har psykiska problem och många är så kallade "snälla killar". Alltså självutnämnda snälla killar - män som är mesiga, oattraktiva och bittra men skyller sin brist på framgång hos kvinnor på att de är "för snälla" och på nätforum sitter och kallar svenska kvinnor för slynor som bara vill ha badboys, för att de inte vill dejta honom. 

3. Jag har svårt att hitta någon som jag känner jag passar ihop med. Jag kan t.ex. inte tänka mig någon som använder tobak, super sig full, ligger runt, inte vill gifta sig och skaffa barn i framtiden, inte tycker om att resa osv. Många har också intressen som jag inte alls är intresserad av eller skulle kunna tolerera i en relation (t.ex. spenderar 90% av sin fritid i garaget, med tv-spel eller på fester).

4. Jag har otroligt svårt att bli attraherad och kär. Kan räkna de jag personligen känt och varit attraherad av (i hela mitt liv) på 1 hand, och för mig finns attraktion redan från början eller inte alls. Vissa säger att attraktion är något som växer med tiden för dem, så är det inte för mig alls.

Sen kan jag säga att det finns många män som också sitter på sidorna år åt och år in. Det är inte bara kvinnor. Det finns många killar som är aktiva varje dag, och som fanns där redan när jag gick med. En del av dem har säkert svårt att hitta någon tjej, men många av dem är "kräsna" killar. Läser man deras presentationer, eller chattar med dem, är det långa utläggningar om vad de vill ha och inte vill ha ha och de dissar alla som inte stämmer in i minsta detalj på det de söker. Det handlar om att tjejen ska vara väldigt snygg, inte överviktig, gilla träna, intelligent, rolig välutbildad, ha riktiga hobbies och intressen (något de "brinner" för), inte vilja ha barn på många många år, ha ett bra jobb, ha körkort, inte vara en sån som gör äventyrsresor, ha eget boende, bra ekonomi, inga barn sedan innan, inte vara "dramatisk", ha ett bra socialt liv, inte ha några psykiska problem eller bagage, inga katter eller hundar osv. osv. i oändlighet. De är också ofta bittra och har en aggressiv/otrevlig underton. De kan skriva saker som "du verkar inte som alla andra idioter här inne" och liknande, när man chattat en liten stund. Så det är inte bara på den kvinnliga sidan det finns den typ av person. Det finns sådana män också.

• Anonym (J)
    Anonym (d) skrev 2017-11-22 14:54:26 följande:

Jag tror inte på att du är livserfaren. Jag tror du drar felaktiga slutsatser baserat på vad du hört om andra. ;)

Eller så har du letat efter en specifik typ av tjej och därför stött på motsvarande kvinnliga rötägg.

Så nej, du kan inte påstå att "kvinnor" söker ditt eller datt. Du kan hävda att den sortens kvinnor DU dras till är såna. Och i ärlighetens namn säger det mer om dig än om "kvinnor" som grupp.

Jag har varit medlem på dejtingsidor till och från i flera år nu, med uppehåll under tiden jag var i ett förhållande (det enda förhållande nätdejtingen lett till) och i perioder när jag totalt tröttnat och tappat hoppet om dejting.

Jag har varit på en del dejter och chattat med flera tusen, men det blir aldrig något av det. Och anledningen till det är: 

1. De flesta män på dejtingsidor är oseriösa. De är oftast inte intresserade av något seriös förhållande, inte ens de som skriver att de är det. De verkar mest skriva det för att de tror de ökar chansen för dem att träffa kvinnor och få ligga. Och för mig som endast och uteslutande är ute efter något seriöst så blir det väldigt många jag får dissa redan på chattstadiet, eller efter första/andra dejten, när jag märker tecken på att han kan vara oseriös. Utöver att "bara" vara oseriös är det många som ljuger om allt möjligt, och även en hel del som är otrogna.

2. Udda killar verkar dra sig till nätdejting. Det gäller säkert kvinnorna på sidan också, men många av de som sitter på sådana sidor är folk som har svårt att träffa partners i verkliga livet av någon anledning. I vissa fall är anledningen rimlig (de träffar inte så mycket nytt folk i vardagslivet, de är lite blyga, etc.), men det finns också många män som "blir över" som drar sig till dessa sidor. Många har psykiska problem och många är så kallade "snälla killar". Alltså självutnämnda snälla killar - män som är mesiga, oattraktiva och bittra men skyller sin brist på framgång hos kvinnor på att de är "för snälla" och på nätforum sitter och kallar svenska kvinnor för slynor som bara vill ha badboys, för att de inte vill dejta honom. 

3. Jag har svårt att hitta någon som jag känner jag passar ihop med. Jag kan t.ex. inte tänka mig någon som använder tobak, super sig full, ligger runt, inte vill gifta sig och skaffa barn i framtiden, inte tycker om att resa osv. Många har också intressen som jag inte alls är intresserad av eller skulle kunna tolerera i en relation (t.ex. spenderar 90% av sin fritid i garaget, med tv-spel eller på fester).

4. Jag har otroligt svårt att bli attraherad och kär. Kan räkna de jag personligen känt och varit attraherad av (i hela mitt liv) på 1 hand, och för mig finns attraktion redan från början eller inte alls. Vissa säger att attraktion är något som växer med tiden för dem, så är det inte för mig alls.

Sen kan jag säga att det finns många män som också sitter på sidorna år åt och år in. Det är inte bara kvinnor. Det finns många killar som är aktiva varje dag, och som fanns där redan när jag gick med. En del av dem har säkert svårt att hitta någon tjej, men många av dem är "kräsna" killar. Läser man deras presentationer, eller chattar med dem, är det långa utläggningar om vad de vill ha och inte vill ha ha och de dissar alla som inte stämmer in i minsta detalj på det de söker. Det handlar om att tjejen ska vara väldigt snygg, inte överviktig, gilla träna, intelligent, rolig välutbildad, ha riktiga hobbies och intressen (något de "brinner" för), inte vilja ha barn på många många år, ha ett bra jobb, ha körkort, inte vara en sån som gör äventyrsresor, ha eget boende, bra ekonomi, inga barn sedan innan, inte vara "dramatisk", ha ett bra socialt liv, inte ha några psykiska problem eller bagage, inga katter eller hundar osv. osv. i oändlighet. De är också ofta bittra och har en aggressiv/otrevlig underton. De kan skriva saker som "du verkar inte som alla andra idioter här inne" och liknande, när man chattat en liten stund. Så det är inte bara på den kvinnliga sidan det finns den typ av person. Det finns sådana män också.

• Anonym (d)
    Anonym (J) skrev 2017-11-22 16:17:21 följande:

Exakt! :)
    Bra att du klassificerar dem åt oss! ;) (sedan behöver de varken vara oattraktiva eller mesiga egentligen, men bitterheten gör dem helt ointressanta)
  • Anonym (seriösman)
    Anonym (K) skrev 2017-11-20 19:42:47 följande:

Varför tror ni att vi kvinnor frossar i män. Många män säger att ni inte kan hitta någon och att för oss är det såå lätt, men det är svårt för oss också. Det kanske inte är svårt att hitta en dejt men om vi söker något seriöst.

Alla dessa småförhållanden har sugit musten ur mig. De verkar intresserade i några månader men efter allt mellan 4 månader till 1 år gör de slut. Hur många ggr sk man hålla på sådär liksom? Man tänker men säg inte att du vill ha seriöst om du bara vill leka lite ett tag.. de har utyttjat mig och jag har lagt ner för många år på för många oseriösa. Hur ska man hitta någon som talar sanning?? Förstår de ens hur de krossar ens hjärta när man hunnit bli kär och efter förra fallet vågar hoppas igen??

Just därför är ett av skälen till att du hittar dessa kvinnor där återigen.... mannen ville visst inte ha ngt seriöst...

En annan typ av man (nej inte ful som ett monster) NÅR JU INTE FRAM vad man än säger!
  • Anonym (hopplöst ofungerande)
    Anonym (d) skrev 2017-11-21 12:05:31 följande:
    Det hade kunnat vara mig du tittade på. För min del har jag träffat några i kortare perioder men inte hittat någon som det uppstått djupare känslor med. Jag är inte en sån som känner på en gång om det är ett förhållande jag vill ha. Det har nog varit en nackdel, jag har blivit dumpad innan jag hunnit känna efter varje gång. Ibland efter några dejter, ibland efter flera månader.

Det där du skriver om "fantastiska män" är nog inte verkligheten. Av de killar jag mailat med har en stor andel varit ute efter bara sex (men inte uttalat det), några har visat sig vara gifta/i förhållanden, några har ghostat efter ett tag (ibland efter att man träffats flera gånger).

Jag har definitivt varit ute efter något seriöst. Men nu har jag insett att nätdejting inte är för mig. Man blir så nedslagen av alla rötägg man träffar. Och de negativa förväntningarna ökar för varje gång. Så jag har lagt ner nu.
    Tror de flesta kvinnor på dejtsidor skulle hålla med i din klagovisa. Alla singelväninnor jag talar med som inte hittar någon har sänkt sina krav ner till ovärdighetens rand. Enda kraven är ungefär en man som SKA vilja ha ett förhållande, vara trogen och sköta sin hygien ungefär.  De har naggat på sina grundkrav något osunt mycket, som gemensamma intressen, utseende, personlighet osv. De har t o m fått tumma på kommunikationsförmåga eftersom det är en högst ovanlig egenskap bland nätets män.

Det är en cynisk värld på dejtsidorna om du inte bara vill ha sex med vilken kropp som helst, vilket INGEN kvinna jag känner vill. Personligen hade jag i så fall hellre prostituerat så att jag fick betalt för obehaget att ligga med nån man inte attraheras av.

Att vara kvinna och hitta kärleken på nätet är nästan lika svårt som för en Incel att få sex skulle jag säga, oavsett ålder. Ser de hos 20-åringarna också. De flesta män vill bara ligga runt och vela sig genom livet.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Förvånad...) skrev 2017-11-20 19:02:52 följande:

Män vill ju helst ha tjejer under 30 så det är inte konstigt.
  • Anonym (Hmmm)
    kanou skrev 2017-11-20 19:23:53 följande:

Jag ser att det är en gigantisk missmatch på dessa sidor. Tjejerna söker något de inte kan få men når samtidigt inte upp till den standard killarna vill ha. Som en osynlig barriär mellan könen.

Och killarna når inte upp till det som tjejerna vill ha. De flesta tjejerna vill ha nåt seriöst. De flesta killarna bara sex.
  • AnnaEnsam

Jag har sett samma sak bland män, och jag tror att det är personer som har väldigt svårt att hitta någon. Sen om det är för att dom är kräsna, eller speciella det är ju svårt att veta. Men jag tror att ju längre tid du är på dejting sajter, dessto mer krav börjar du bygga upp och ju svårare blir det, tyvärr.. 

Jag har testat happitalk.nu och vuxenpuffen.se . Har hittat några seriösa nu, som jag hoppas ska kunna ge mig det jag söker :) 
    Hur går det för dig, har du hittat någon ny? 

• Matilda03

Jag har haft Tinder av o till i nästan 2 år. Nu avaktiverat kontot. Pga som tidigare nämnts antingen oseriösa killar som bara vill ligga eller att man träffar nån man inte klickar med. Tänker inte lita på män igen och inte få mitt hjärta krossat av nån ny. Från Tinder eller nån annanstans.

• Anonym (Klok)

1. Det är lätt att hitta någon att ligga med
    2. Det är svårt att hitta någon som älskar en och som man älskar tillbaka
    3. Det är väldigt svårt att träffa en snäll människa i denna världen
    4. Det är svårt att hitta någon med fina värderingar och hög moral och som är bra uppfostrad
    5. Man kan inte ensam styra över kärleken, om man träffar en partner eller inte för det är ju även 50 % den andres beslut också och många faktorer som man inte kan styra över ensam spelar in i ekvationen

Dessutom är det svårt att sålla bland de som skriver eftersom varje gång man är inloggad får man ca 200 mejl och dränks i mejl. Många av dessa är grottmän/neandertalare som skriver, och det vet man inte förrän man lärt känna dem bättre och då har slösat sin tid.

Svar på tråden Tjejer länge på dejting sidor?