• Skalmans

    Black Friday vad köps?

    Tänkte det kunde vara roligt med en tråd för alla som gillar att fynda på Black Friday.

    Vad ska köpas och hur mycket sparar ni jämfört med ordinarie pris/tidigare pris ?

  • Svar på tråden Black Friday vad köps?
  • Anonym (Davis)

    Ny dator att köra Netflix till TVn med bara, och endast för att den gamla la av igår.

    Vi köper mest saker som är runt 100 år gamla just nu eftersom vi flyttat till en gammaldags lägenhet, och de prylarna finns inte på Black Friday-rea.

  • fjanten
    Piff skrev 2017-11-25 21:01:02 följande:

    Från cdon, men verkar som att den kommer från furniturebox och cdon säljer åt dem eller nåt.

    cdon.se/hem-tradgard/felicia-180-kontinentalsang-sangpaket-ljusgra-p41514108

    Finns i svart också.


    Furniturebox är verkligen inget bra företag! Jag hoppas att ni köpt på faktura så ni inte betalat något ännu! Vi har haft stora problem efter att ha köpt där... Har läst en massa skit på rating-sisor också.

    Vill man komma undan billigt med säng kan jag rekommendera sängfabriken. Har ofta kampanjer på exempelvis letsdeal och campadre. Vi köpte våran för några år sedan och den är lika skön ännu som den var första natten

    Tillbaka till trådstarten:

    Jag har klickat hem några julklappar till ungarna och deras kusiner. Bästa köpet är dock en ny sulky som vi ska ha med oss på vår resa i januari. Får plats som handbagage!
  • Piff
    fjanten skrev 2017-11-25 21:13:56 följande:

    Furniturebox är verkligen inget bra företag! Jag hoppas att ni köpt på faktura så ni inte betalat något ännu! Vi har haft stora problem efter att ha köpt där... Har läst en massa skit på rating-sisor också.

    Vill man komma undan billigt med säng kan jag rekommendera sängfabriken. Har ofta kampanjer på exempelvis letsdeal och campadre. Vi köpte våran för några år sedan och den är lika skön ännu som den var första natten

    Tillbaka till trådstarten:

    Jag har klickat hem några julklappar till ungarna och deras kusiner. Bästa köpet är dock en ny sulky som vi ska ha med oss på vår resa i januari. Får plats som handbagage!


    Nu beställde vi ju från cdon, så jag räknar med att vi kontaktar dem om något är fel.

    Ang betalning så spelar det väl ingen roll om man betalar vid beställning eller efteråt, man kan väl inte vägra betala fakturan - då skickas man väl till inkasso...

    Får hoppas att det går bra. Förövrigt tar furniturebox 12 500 för exakt samma produkt..
  • Anonym (Nina)

    Får man verkligen med ben och sänggavel?? På deras riktiga hemsida ingår inte ens gaveln för det dubbla priset

  • fjanten
    Piff skrev 2017-11-25 21:23:36 följande:

    Nu beställde vi ju från cdon, så jag räknar med att vi kontaktar dem om något är fel.

    Ang betalning så spelar det väl ingen roll om man betalar vid beställning eller efteråt, man kan väl inte vägra betala fakturan - då skickas man väl till inkasso...

    Får hoppas att det går bra. Förövrigt tar furniturebox 12 500 för exakt samma produkt..


    Kontakta cdon kommer inte hjälpa desto mer, de hänvisar er bara vidare till det säljande företaget (furniturebox) som ansvarar för leverans, skadade varor, reklamationer osv. Cdon är enbart en mellanhand som får typ 10% provision per köp. Sängen är definitivt inte värd ens 5000kr, marknadspriset skulle nog ligga närmare typ 3000 om man tittar på uppbyggnaden (tom trälåda i botten, vanlig TUNN pocketresår och sedan en tunn bäddmadrass). Konsumenter luras att tro att de gjort ett klipp när de sedan går in pö furnitureboxs hemsida och ser "det riktiga" priset (som enbart är 12000kr där för att det ska verka som att 5000kr är vääärsta rabatten).

    En faktura kan man bestrida om man inte fått sina varor, då kan inte fakturan gå till inkasso,
  • Piff
    Anonym (Nina) skrev 2017-11-25 21:43:52 följande:

    Vill ha den i svart den som du beställde Piff??


    cdon.se/hem-tradgard/felicia-180-kontinentalsang-sangpaket-svart-p41514109

    Ja, enligt sidan ingår gavel o ben.

    Läser man noga så verkar "fjanten" ha rätt i att understa delen bara är en tom trälåda. Kan va bra att veta innan man beställer. :)
    fjanten skrev 2017-11-25 22:09:41 följande:

    Kontakta cdon kommer inte hjälpa desto mer, de hänvisar er bara vidare till det säljande företaget (furniturebox) som ansvarar för leverans, skadade varor, reklamationer osv. Cdon är enbart en mellanhand som får typ 10% provision per köp. Sängen är definitivt inte värd ens 5000kr, marknadspriset skulle nog ligga närmare typ 3000 om man tittar på uppbyggnaden (tom trälåda i botten, vanlig TUNN pocketresår och sedan en tunn bäddmadrass). Konsumenter luras att tro att de gjort ett klipp när de sedan går in pö furnitureboxs hemsida och ser "det riktiga" priset (som enbart är 12000kr där för att det ska verka som att 5000kr är vääärsta rabatten).

    En faktura kan man bestrida om man inte fått sina varor, då kan inte fakturan gå till inkasso,


    Du har säkert rätt. Jag har dålig koll.

    Detta är säkert ingen säng av superkvalite, men våra fjädrande sängar från 2008 har gjort sitt, och vi behöver en "mellansäng" som funkar 2-3 år, sen kmr ekonomin här att tillåta köp av en riktigt rejäl säng. Tillsvidare hoppas jag att dendär är ok, har inga enorma förväntningar, men tror att allt är bättre än det vi har nu :) och oavsett vad du anser att denna är värd så tycker jag att priset (där ben o gavel ingår) är riktigt bra. Jag är införstådd i att man får det man betalar för, oftast. Men är optimistisk och nöjd, tills/om jag får fightas m leverantörer.
  • fjanten
    Piff skrev 2017-11-25 23:46:46 följande:

    cdon.se/hem-tradgard/felicia-180-kontinentalsang-sangpaket-svart-p41514109

    Ja, enligt sidan ingår gavel o ben.

    Läser man noga så verkar "fjanten" ha rätt i att understa delen bara är en tom trälåda. Kan va bra att veta innan man beställer. :)Du har säkert rätt. Jag har dålig koll.

    Detta är säkert ingen säng av superkvalite, men våra fjädrande sängar från 2008 har gjort sitt, och vi behöver en "mellansäng" som funkar 2-3 år, sen kmr ekonomin här att tillåta köp av en riktigt rejäl säng. Tillsvidare hoppas jag att dendär är ok, har inga enorma förväntningar, men tror att allt är bättre än det vi har nu :) och oavsett vad du anser att denna är värd så tycker jag att priset (där ben o gavel ingår) är riktigt bra. Jag är införstådd i att man får det man betalar för, oftast. Men är optimistisk och nöjd, tills/om jag får fightas m leverantörer.


    Ja, den duger säkert något år! Alla gör vi ju våra val
  • Skalmans
    Studentpappa skrev 2017-11-25 20:50:42 följande:

    Pizzabagare eller bara tjockisar? Vem fan köar för läsk?


    Ingen som köade utan bara gå in och fylla upp korgen/vagnen och sedan titta på klockan för att se så klockan var då erbjudande gällde så man inte gick till kassan då det bara gällde en timma.

    Man behöver varken vara tjock eller pizzabagare för att vara ekonomisk.

    Ordinarie priset brukar vara 35kr-45 kr för ett 4pack. Vi sparade 80kr om dom hade tagit 35kr vilket dom inte gör utan säljer oftast julmust istället för Pepsi under november-januari .

    Så vi hade säkert fått köpa några 4pack för 45kr under december och januari.
  • Skalmans

    Uppdaterar och diskutera nu vad ni planerar att köpa i mellandagarna på mellandagsrean.

    Återkom gärna sen när ni köpt så kanske fler kan göra samma fynd.

  • Anonym (TV)
    Skalmans skrev 2017-12-17 04:28:32 följande:

    Uppdaterar och diskutera nu vad ni planerar att köpa i mellandagarna på mellandagsrean.

    Återkom gärna sen när ni köpt så kanske fler kan göra samma fynd.


    Jag köpte en TV strax innan BF och behöver ingenting mer nu. Köper aldrig saker bara för att det är billigt.
  • Jojje200

    Nu är det ju snart dags igen! Den här tråden var ganska gammal men jag hittade ingen aktivSkäms

    Har ni några bra sidor som brukar sälja prisvärd parfym? Jag har spanat en del påwww.harmoniq.se/c/black-weeks/.

    Är framförallt efter jakt på chole nomade absolu, gillar den intensiva doften men ändå ett gott djup med goda toner. 


     
  • Anonym (Jo)

    Julklappar. Tror inte på att man spara så mycket på teknik men alla kläder och leksaker är 20-30% på så det tror jag ändå att jag sparar. Skönt att klicka hem och ha klart i god tid.

  • Anonym (Davis)

    I år blev det- inget! 

    Hittade inte en pryl jag ville ha på 3 timmars surfande.

    Modet är hemskt, och jag orkar inte köpa en BH när det är typ 20% rabatt, det är för lite.

Svar på tråden Black Friday vad köps?