Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

Skolan nekar ledighet

Jag tycker att om man inte tar ledigt från jobbet trots att chefen säger nej så gör man inte det med skolan heller.

Signalen man ger när man fullkomligt skiter i skolans regler och gör som man själv vill är inte något som utmärker bra föräldraskap. Framförallt binder man ris åt egen rygg då man visar barnen att det är ok att göra precis som man vill utan tt bry sig om andra, regler och i förlängningen, lagar.

• Träskvatten
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:20:05 följande:
    Och det är varken prov eller annat som ligger som hinder. Vad mer kan jag säga? Jag vet inte varför rektorn nekar, om hon gör det mot alla eller inte.
    Vi kommer iaf gå vidare med det här för vi ska åka och så är det med det.
    Så varför sparkar du inte lärarna och tar  över all undervisning?
    Du har ju bestämt dig för att skolan har fel och du har rätt. Alltså måste du kunna och veta så mycket bättre än skolan och lärarna...
  • Träskvatten
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:27:03 följande:
    Har aldrig påstått något sånt.
    Nej det har du inte men konsekvenserna av ditt agerande blir det. All val man gör får konsekvenser. Väljer man att skita i andras regler och ifrågasätta mest för ifrågasättandets skull blir konsekvensen den att du hävdar att du har rätt och de har fel.

Och som jag sa, du visar dina barn att regler följer man bara om man själv känner för det...

• Träskvatten
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:37:45 följande:
    Vi jobbar.
    Men det är ju bara att vara borta från jobbet fastän du inte har ledigt.
    Ja, precis som du planerar för barnen.

Svar på tråden Skolan nekar ledighet