Inlägg från: Remmens |Visa alla inlägg
  • Remmens

Skolan nekar ledighet

tobbe01 skrev 2017-11-22 17:18:37 följande:

Vi skulle ALDRIG ens snuddat vid tanken att låta våra barn skolka! Liksom vilka signaler ger man barnen då? "Typ" det skolan och läraren tycker och menar kan vi skita i fullständigt?

Ja, det är det som är det värsta i det hela skulle jag säga. Att det blir ett upprepat beteende som barnen tar efter. Som lärare ser man stor skillnad i barnens inställning beroende på föräldrarnas inställning.
  • Remmens
    Jill 79 skrev 2017-11-22 18:18:57 följande:

Vi har släkt utomlands och åker nästan varje år. vi brukar vara borta minst två till tre veckor. Nu har vi endast ett skolbarn än så länge och har hållt oss till sommarlovet men det kommer säkert bli tillfällen då vi kanske kan behöva åka vid annan tidpunkt tex om någon blir sjuk och liknande.

Då kommer vi i alla fall åka ändå oavsett vad som sägs. Vår familj är väldigt värdefull för vår familj.

Man får väl se till att jobba i kapp om man inte kan få med sig uppgifter.

Mitt barn har inte varit hemma en enda dag från skolan på de fem terminerna han gått där. Barn som har sjukdagar lär väl också missa en del i så fall?

Märklig jämförelse. Så att finns barn som är sjuka gör det bättre att ta ledigt? Är din målsättning E i alla ämnen? Man får det intrycket.
  • Remmens
    modsey skrev 2017-11-22 19:00:47 följande:

Kag vet inte hur det är gör dig men för mig var det viktigt att få i hop en gemensam ledighet med barnen på två veckor i alla fall en gång per år. Där kan man säkert ha olika behov och ambitionsbehov, men jag tror det är bra för barn att ha ledig tid gemensamt i alla fall en gång per år.

Finns lov till det. Luktar bortförklaring.
  • Remmens
    modsey skrev 2017-11-22 19:22:26 följande:

Du vill inte läsa eller först märker jag. Jag fick det året inte ledigt under barnens lov då jag blev inbeordrad.

Skippa resan då.
  • Remmens
    modsey skrev 2017-11-22 19:51:08 följande:

Du vill inte fatta. Helt ok alla gör inte det....

Jag förstår vad du menar men hävdar att du väljer fel.
Svar på tråden Skolan nekar ledighet