Inlägg från: Anonym (öh...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (öh...)

Skolan nekar ledighet

Anonym (GG) skrev 2017-11-21 21:10:43 följande:
    Det är standard numera att rektorer nekar längre ledighet. Det får vara väldigt speciella omständigheter om du ska få ledighet. Vanligtvis att du har barn som är så jobbiga att skolan är glada att bli av med dem.
    JAg jobbar som lärare och på min skola får vi mentorer bevilja upp till 10 dagar/läsår. MEN vi kan/ska också neka om det är ledighet som ligger under nationella prov, eleven redan ligger efter kunskapsmässigt eller om det finns andra skäl till att ledighet inte är lämplig.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:11:05 följande:
    Jag får väl helt enkelt fråga deras lärare innan? Det är rektorn som säger nej, inte lärarna.
    Varför ställer du frågan här om du inte vill ta in vad någon annan tycker?
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:12:16 följande:
    Det ÄR självklart beviljat att hon läser hemifrån de gångerna hon gjort det!
    Av vilken anledning har ni fått det beviljat? Och hur längesen var det?
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:12:58 följande:
    Vad menar du med det? Bara för att jag inte håller med dig?
    Du vill ju bara att vi ska hålla med om vad du tycker.. Vi är flera som försöker förklara för dig emn det är som att prata för döva öron.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:14:06 följande:
    Men det är inga prov och de ligger inte efter. Det finns inget som hindrar.
    Något måste det vara som hindrar eftersom rektor nekar... 
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:14:48 följande:
    Helt ot.
    Nej, verkligen inte för det kan vara det som ligger till grund till att ni blir nekade nu..
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:16:04 följande: