• LitenMommy

Blödning v 7+3 = missfall?

Jag tänkte först skriva lite om min historia.

Senaste mensens första dag var 29/9. Beräknad bim 29/10. Gjorde ett test som blev negativ. Gjorde sen inga fler tester för jag antog att jag inte är gravid då jag plussat vid bim-4 tidigare. Hade/har väldigt lätt molvärk lite då och då men inte alls likt min förra graviditet. Spänner i brösten, men inte alls mycket men de har växt en aning. Jag kissar oftare men alla mina symtom är långt ifrån så kraftiga som jag hade med första barnet. Så jag trodde liksom helt enkelt att bara mensen klyddat. Har dock haft jätteriklig flytning. I fredags 17/11 tog jag ett test, blev positivt i princip direkt. Så jag beräknas vara i vecka 7+4 idag.

Men igår, fick jag först på morgonen en brun/blodig flytning i trosan. När jag sedan torkade mig kom det lite på pappret med. Sedan kom ingenting hela dagen. Men jag uppmärksammade mig på att jag inte heller fått någon flytning då jag haft jätterikliga tidigare. Sen mot kvällen när jag skulle på toa igen var det färskblod i strimmor med lite kletigt genomskilnigt flytning när jag torkade mig. Inte mycket men ändå... Jag torkar och torkar och det syntes inte jättemycket men det blev lite ljusrosa på pappret.

Vi hade inte penetrerat sex två dagar innan utan vi smektes. Jag fick orgasm 2 gånger. Kan det ha varit det som utlöst blodet? Eller är det någon som känner igen dessa tecken på tidigt missfall?

• Svar på tråden Blödning v 7+3 = missfall?
  • Anonym (***)

Det är jättevanligt att man får små blödningar utan att det är någon fara (men det kan ju förstås också vara tecken på mf). Försök att ta det lugnt (jättesvårt, jag vet), men kontakta bm om blödningarna blir rikligare.

När jag var gravid med nr 2 hade jag småblödningar av och till under de första 3-4 månaderna - lika hemskt varje gång man skulle gå på toa, men allt gick vägen och min härliga tjej är dryga 2 år nu

Hoppas att allt går bra för er också!

• Anonym (***)

Glömde säga att i mitt fall så var det inte något speciellt som "utlöste" blödningarna (dvs inte sex, idrott etc) utan de kunde komma lite när som helst.

• LitenMommy
    Anonym (***) skrev 2017-11-22 09:25:24 följande:

Det är jättevanligt att man får små blödningar utan att det är någon fara (men det kan ju förstås också vara tecken på mf). Försök att ta det lugnt (jättesvårt, jag vet), men kontakta bm om blödningarna blir rikligare.

När jag var gravid med nr 2 hade jag småblödningar av och till under de första 3-4 månaderna - lika hemskt varje gång man skulle gå på toa, men allt gick vägen och min härliga tjej är dryga 2 år nu

Hoppas att allt går bra för er också!

Tack så hemskt mycket för svar! Jag fick en tid för ultraljud nästa vecka. Jag har inte blödit mer idag så jag hoppas verkligen inte det är missfall. Barnmorskan tyckte inte det lät som det heller.

Tack! Det hoppas jag också !! :)
Svar på tråden Blödning v 7+3 = missfall?