Inlägg från: gummibears |Visa alla inlägg
  • gummibears

Bebis med gaser i magen

Min son är 4 månader o har problem (speciellt på nätterna då han sparkar med benen tills någon prutt kommer, vilket det inte alltid gör, utan man får gå upp till skötbordet o ta av honom blöjan). Har använt minifom men nu tycker vi inte att det hjälper alls något. Har läst förut om något hemmagjort te med kummin som man kan ge barnet (tyvärr så har jag jättesvårt själv att dricka te...får helt enkelt inte ner det). Någon som vet hur man gör? Tyvärr så funkar inte sökfunktionen här just nu.

Magmassage brukar jag oxå göra förresten.

Alla tips är välkommna.

• Svar på tråden Bebis med gaser i magen
  • gummibears

Jag ammar.

Har fått senast minifom 25-40 droppar. Har hållt på i säkert 2-3 månader nu med dom, så dom kanske inte hjälper alls längre.

• gummibears

På dagarna har han inga problem då han rör på sig mycket. Sen hjälper han till själv då han ligger o tar tag i sina fötter. Men det är just på nätterna han har problem. Kan det avhjälpas om man börjar att rapa honom igen efter varje mål på natten? Jag slutade med det då jag inte ville väcka upp honom så som maan lätt kan göra.

• gummibears

Det är alltså bara den senaste tiden som han har fått så många droppar med minifom. I början var det inte så många.

• gummibears

zazla: tror jag ska testa det som du gjort o funkade på din dotter.

• gummibears

en fråga bara....ska det ges kallt??

• gummibears

zazla: Låter bra. Ska ta o testa detta under dagen. Värt ett försök i alla fall.

• gummibears

Kamomillte ska vara lite lugnande va? Kommer ihåg att jag har köpt det så jag har det i skåpet i köket. Kan man ge det till så små? Som sagt, jag klarar inte av att dricka själv. Klarar av några munnar, men sedan sätter det stop o nästan spyr.

• gummibears

Amningste har jag oxå hemma (weleda). Har lite smått o gott inser jag Köpte det då jag hade bestämt mig för att ge upp amningen (en annan historia), men ångrade mig. Försökte dricka det 2 gånger. Fick i mig litegranna i alla fall. Vet inte om det funkade men jag fick i alla fall upp mjölkproduktionen i alla fall på något vis.

• gummibears

vicky7: Rapade honom alltid förr när han var lite yngre. Men slutade med det då det kändes som man väckte upp honom litegranna. Men jag får kanske testa o börja med det igen. Kommer inte ihåg hur han var på natten när jag rapade honom. Det är ju så att man ibland blir helt blind på ögat hur man bör göra saker o ting. Förslag från andra är ju alltid uppskattat. Ibland är det ju det lilla bara som behövs som kan göra en stor förändring!

Svar på tråden Bebis med gaser i magen