• halsing82

Jag vill mer än henne

Är detta vanligt? Känner ni igen er? Svara gärna så jag får reda på om fler har det såhär. Å gärna svar från både män å kvinnor!

Jag vill mycket oftare än min sambo. Vi har varit tillsammans i snart 8 år å har en son på 6. Vi grälar aldrig, är väldigt praktiska och får ofta saker som ska göras gjorda i rask takt å samarbetar bra i såna situationer. Trivs bra i varandras sällskap liksom. Men det här med sexet... Jag skulle utan problem ha sex 3-4 ggr /vecka. Hon SÄGER att hon tycker att 1-2 ggr /vecka känns lagom. Men när det blir kanske 2-3 ggr /månad börjar ju jag fundera om det är nåt som är fel... NÄR vi har sex är det förjävla bra (säger hon iallafall och det verkar inte som om hon ljuger och jag kan inte säga att det gör direkt ont heller).

Men när det väl blir av så är det 98 gånger av 100 JAG som tar initiativ. Jag kommer faktiskt inte ihåg sist hon tog för sig så att säga. Om hon märker på mig att jag är ursugen på sex kan hon bara säga "-Nepp, du fick sex i förrgår du så nu äre bra"... JAG fick sex?? Ja men du rå? Fick du inte sex du då, typ samtidigt???

Det är många nätter man legat å funderat på vad fan det beror på att hon inte vill lika ofta som förut, jag vill ju lika ofta som förut... Å när vi pratar om det också så säger hon bara att hon inte är sugen längre. Men det måste ju va en anledning till det??

Jag hoppas jag får svar från många så jag kan svara tillbaka å skriva era här och som sagt gärna från både män å kvinnor å från "båda håll" om ni förstår vad jag menar... Även kvinnlr som tycker dom får för lite sex t.ex...

• Svar på tråden Jag vill mer än henne
  • Anonym (Anonym)

Hon kanske är otrogen

• halsing82
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-23 22:26:59 följande:

Hon kanske är otrogen

Såklart har den tanken slagit mig också men nåt säger mig att hon inte varit otrogen... Hon har för mycket att förlora på det. Mitt ex va också otrogen så sambon vet hur jävla hårt jag tog det å vill inte tro att hon kan tänka sig utsätta mig för det en gång till e.
  • Anonym (M)

Lust kan ju gå i perioder och påverkas av massor med saker. Ibland är det inte mer än en period att bara ta sig igenom, ibland kan det vara att man behöver göra några förändringar. Tar jag inte hand om mig själv tillräckligt bra (äter bra och rör på mig) så går min lust ner enormt. Samma med min sambo. Lägga på sig vikt, stressigt på jobb/med studier, och andra slags bekymmer kan också påverka det.

Utöver det kan ju känslan av att ha hamnat i en rutin ta ur lusten en del. Att spontaniteten kring sex försvinner liksom och mycket vardag och samma sak hela tiden. För andra kan det vara viktigt att känna att man får lite tid för sig själv för att känna sig laddad och hinna längta efter sin partner.

Så försök bena lite i det. Hur mår hon i övrigt? Känner hon att hon mår bra rent fysiskt, att hon äter bra och får röra på sig? Något som stressar mentalt? Något som bekymrar henne? Har ni fastnat i en rutt? Har ni intimitet i övrigt (samtalar om annat är vardagsbestyr och familjegrejer, romantik - vad det nu innebär för just er - i era liv)?

• Anonym (N)

Jag reagerade direkt på att ni är så praktiska och gör saker i rask takt och får saker gjorda... det låter tråkigt och energikrävande, har man jobbat en massa så orkar man kanske inte sen? Jag kan i alla fall tycka att sex är sjukt mysigt när man tillsammans bara struntar i måsten och bara myser till det istället för att ex kratta löv... typ att livet är lite inrutat?

Testa kanske att va lite spontan och föreslå nått annat kul istället? Typ ?Vet du vad, jag känner inte alls för att kratta löv idag och funderade på om vi istället skulle åka och xxx?

Bara ett förslag.

• Anonym (Man)
    halsing82 skrev 2017-11-23 22:25:30 följande:

Är detta vanligt? Känner ni igen er? Svara gärna så jag får reda på om fler har det såhär. Å gärna svar från både män å kvinnor!

Jag vill mycket oftare än min sambo. Vi har varit tillsammans i snart 8 år å har en son på 6. Vi grälar aldrig, är väldigt praktiska och får ofta saker som ska göras gjorda i rask takt å samarbetar bra i såna situationer. Trivs bra i varandras sällskap liksom. Men det här med sexet... Jag skulle utan problem ha sex 3-4 ggr /vecka. Hon SÄGER att hon tycker att 1-2 ggr /vecka känns lagom. Men när det blir kanske 2-3 ggr /månad börjar ju jag fundera om det är nåt som är fel... NÄR vi har sex är det förjävla bra (säger hon iallafall och det verkar inte som om hon ljuger och jag kan inte säga att det gör direkt ont heller).

Men när det väl blir av så är det 98 gånger av 100 JAG som tar initiativ. Jag kommer faktiskt inte ihåg sist hon tog för sig så att säga. Om hon märker på mig att jag är ursugen på sex kan hon bara säga "-Nepp, du fick sex i förrgår du så nu äre bra"... JAG fick sex?? Ja men du rå? Fick du inte sex du då, typ samtidigt???

Det är många nätter man legat å funderat på vad fan det beror på att hon inte vill lika ofta som förut, jag vill ju lika ofta som förut... Å när vi pratar om det också så säger hon bara att hon inte är sugen längre. Men det måste ju va en anledning till det??

Jag hoppas jag får svar från många så jag kan svara tillbaka å skriva era här och som sagt gärna från både män å kvinnor å från "båda håll" om ni förstår vad jag menar... Även kvinnlr som tycker dom får för lite sex t.ex...

Det är normalt. Kvinnor är inte vidare intresserade av sex.
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2017-11-24 01:46:15 följande:

Det är normalt. Kvinnor är inte vidare intresserade av sex.

Män är inte vidare intelligenta. Ungefär lika sant och ogeneraliserande påstående.
  • Anonym (En som vet)

Din fru gillar sex i början av förhållanden, nyhetens behag. När förälskelsen avtagit så går hon in i sitt normaltillstånd. Av de 100 gångerna ni senast har haft sex så har hon varit sugen 2 gånger och tyckt det varit en bra ide 18 gånger. 80 gånger har hon gått med på det för din skull.

Du kommer aldrig få mer sex än du har idag med henne. Troligen får du mindre med tiden då hon inte pallar att ställa upp för din skull.

Träffar hon en ny kille så blir det mer sex för att sen återgå till hennes normala.

Tips, leta upp en kvinna med en normalt hög sexdrift. Din fru har låg sexdrift.

• Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2017-11-24 02:44:25 följande:

Män är inte vidare intelligenta. Ungefär lika sant och ogeneraliserande påstående.

Då får du öppna ögonen. Så gott som all sexindustri är riktad mot män.

Ditt inlägg är lika logiskt som att påstå att den med anorexia gillar mat lika mycket som den överviktige.
  • halsing82
    Anonym (En som vet) skrev 2017-11-24 04:02:46 följande:

Din fru gillar sex i början av förhållanden, nyhetens behag. När förälskelsen avtagit så går hon in i sitt normaltillstånd. Av de 100 gångerna ni senast har haft sex så har hon varit sugen 2 gånger och tyckt det varit en bra ide 18 gånger. 80 gånger har hon gått med på det för din skull.

Du kommer aldrig få mer sex än du har idag med henne. Troligen får du mindre med tiden då hon inte pallar att ställa upp för din skull.

Träffar hon en ny kille så blir det mer sex för att sen återgå till hennes normala.

Tips, leta upp en kvinna med en normalt hög sexdrift. Din fru har låg sexdrift.

Vet inte om jag är så intresserad av att göra slut heller då vi som sagt trivs bra i varandras sällskap plus att vi har en son tillsammans. Vill ju hellre hitta nåt knep å "pilla igång" henne igen. Det var ett jävla knullande när det var nytt allting. Hon klädde sig i sexiga underkläder, skrev noveller om vad hon ville vi skulle göra å va allmänt open-minded när det kom till sexprat. Nu är ALLT sånt borta, typ. Jag vill ju inte tro att hon inte vill heller när vi väl kommer till men eftersom hon i efterhand säger liksom att "Du fick ju i förrgår" typ, så funderar man ju... Hon är ju rätt tydligen när hon inte vill också vilket man såklart respekterar så när hon väl vill så tror jag ju faktiskt ATT hon vill också. Skrev inlägget mest för å få reda på om detta är vanligt därute.
  • halsing82
    Anonym (N) skrev 2017-11-24 01:27:16 följande:

Jag reagerade direkt på att ni är så praktiska och gör saker i rask takt och får saker gjorda... det låter tråkigt och energikrävande, har man jobbat en massa så orkar man kanske inte sen? Jag kan i alla fall tycka att sex är sjukt mysigt när man tillsammans bara struntar i måsten och bara myser till det istället för att ex kratta löv... typ att livet är lite inrutat?

Testa kanske att va lite spontan och föreslå nått annat kul istället? Typ ?Vet du vad, jag känner inte alls för att kratta löv idag och funderade på om vi istället skulle åka och xxx?

Bara ett förslag.

Nej men praktiska... Var mer att vi samarbetar bra. Om man har ett större projekt liksom (vi bor på landet i eget torp så finns alltid att göra) så pratar vi igenom vad som ska göras tillsammans å sen hjälps vi åt helt enkelt. Exet jag hade hade typ båda tummarna mitt i näven så där blev inte mycket hjälp, därför ser jag det som en stark egenskap i vårt förhållande.

Absolut, å tror du inte jag föreslår vi ska göra nåt HELT annat än det vi just då gör? Ojojoj, jösses vad fantasirik man är!! Men det blir liksom ingen annan reaktion än "Har du bara det i huvve du??" Å när man får det svaret för 50-11 gången blir man ju ruskigt taggad att fortsätta hitta på saker...

Bara det att hon står vid spisen å lagar mat (jag lagar också mat, inte bara hon är det väl bäst att tillägga) så kan jag komma upp bakom henne smeka henne på magen å nafsa lite på halsen som jag vet hon gillar skarpt men bara blir bortbuttad om hon verkligen inte är i mood. Spontana pussar? Glöm det. Luktar illa i munnen (fel, käkar tuggummk typ hela tiden), skägget sticks, äsch. Är vanliga reaktioner... :(
Svar på tråden Jag vill mer än henne