• Anonym (avboka?)

Hur gör man nu? Fick mens idag och dejt imorgon

Jag har en andra-dejt med en kille imorgon, första dejten så åkte jag hem till honom och jag sov hos honom och så. Så lär bli liknande denna dejt. Men nu har jag fått mens och jag måste mer eller mindre avboka känner jag. Vill verkligen inte bloda ner hans lakan eller slänga tamponger hemma hos honom. Fast å andra sidan vill jag ju verkligen träffa honom också, men jag kommer känna mig sjukt obekväm. Det är liksom bara andra gången vi ses.

Hur skulle ni ha gjort? Eller hur skulle ni ha tänkt?

• Svar på tråden Hur gör man nu? Fick mens idag och dejt imorgon
  • Anonym (äsch)

Jag är man och har alltid haft madrasser med blodfläckar. Lite mens hit o dit gör väl inget för min del iaf. Finner inte det alls som nåt äckligt eller motbjudande. 
    Det rinner ju annat ur slidan!  Sen sullar ju jag runt mig också.
    Jag vet av att en del kvinnor finner sin mens besvärande och det har jag respekt för men jag vill ialla fall avdramatisera det genom min kommentar. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (b) skrev 2017-11-25 22:18:46 följande:

För det är ju helt klart mindre pinsamt att stå och förklara för killen och en, på jourtid utringd, rörmokare varför det är stopp samtidigt som den senare fiskar upp tampongen ur toaletten!

Flesta jag känner spolar ned tamponger. Speciellt när man är hos någon kille. Flesta har inte en toalettpapperskorg. Ska ni gå med tampongen lindad i papper och slänga i sopkorgen i köket menar ni?

Enda gången tampongen har risk att fastna är om man bajsar och spolar ned den samtidigt. Eller använder mycket papper samtidigt som man spolar ned den.

Är nog bra mycket pinsammare att sätta stopp i toaletten om man bajsat än spolat ned en tampong.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (äsch) skrev 2017-11-25 23:05:03 följande:

Jag är man och har alltid haft madrasser med blodfläckar. Lite mens hit o dit gör väl inget för min del iaf. Finner inte det alls som nåt äckligt eller motbjudande. 

Det rinner ju annat ur slidan!  Sen sullar ju jag runt mig också.

Jag vet av att en del kvinnor finner sin mens besvärande och det har jag respekt för men jag vill ialla fall avdramatisera det genom min kommentar. 

Tack, det var fint av dig! Skönt att ha din kommentar i bakhuvudet. En av mina första pojkvänner sa redan i början vi träffades att när jag har mens får jag inte sova i hans säng. Lyckligtvis var vi så unga så det höll bara i 14 dagar. Andra män har inte brytt sig det minsta.

Till de unga tjejer som gruvar dig att gå på dejt under mensen, hitta på lite strategier så att ni känner er trygga och bekväma. Ta med t ex hundpåsar, svarta plaståsar i handväskan, aluminimfolie ni kan vika in tampong eller binda i och slänga sedan utan att det syns i soppåsen. Sov i dubbla trosor om det känns ok. Påminn er om alla fördelar med mensen, en del får bättre hy, en del har större sexlust då mm.
  • Anonym (..)

Jag fattar verkligen det pinsamma, trots att jag inte är tonåring. Visst, det är naturligt. Men det är ju bajs och spy också, ändå verkar det mer ok att se som pinsamt..

• Anonym (poo)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-11-26 01:04:59 följande:
    Flesta jag känner spolar ned tamponger. Speciellt när man är hos någon kille. Flesta har inte en toalettpapperskorg. Ska ni gå med tampongen lindad i papper och slänga i sopkorgen i köket menar ni?

Enda gången tampongen har risk att fastna är om man bajsar och spolar ned den samtidigt. Eller använder mycket papper samtidigt som man spolar ned den.

Är nog bra mycket pinsammare att sätta stopp i toaletten om man bajsat än spolat ned en tampong.
    Wow, vilken jubelidiot du är. (och "flesta du känner" också.
    Tamponger orsakar inte bara stopp, de försvårar vattenflödet. Vilket resulterar i behov av stamspolning, något som kostar 200'000kr, så det är en fin present du bjuder killen på.

Ja du ska slänga den i köket. Det går att göra diskret om man inte är fullständigt handikappad som person..
  • Fjällans

Umgås utan att ligga.

Vänta med ligg tills ni är tillsammans. Varför så bråttom??

• Mariell8
    Fjällans skrev 2017-11-26 09:33:30 följande:

Umgås utan att ligga.

Vänta med ligg tills ni är tillsammans. Varför så bråttom??

Du har inge läst tråden va? Ts ska inte ligga men sova över.
  • Anonym (Kopp)

Köp menskopp och du slipper slänga tamponger hos honom. Bara att spola ner blodet i toan. Sätter du den rätt kan du ha den i 12 tim utan att tömma. Lite kort varsel kanske att köpa en snabbt och börja använda, men hinner du så kan du träna på isättning och uttagning hemma innan.

• Anonym (...)

Eftersom ni båda är vuxna och mens inte direkt är något konstigt att ha. Så borde det enklaste bara vara att berätta som det är. Så har jag alltid gjort sen jag blev "vuxen" och jag har aldrig varit med om en kille som backat pga det. Lägg fram lite fint bara.

• Anonym (?)
    Anonym (avboka?) skrev 2017-11-24 19:27:40 följande:

Jag kan inte hjälpa att jag skäms för min mens, måste folk trycka upp det i mitt ansikte? Ja jag skäms för min mens och kommer nog alltid att göra det. Tycker det är jättepinsamt! Var tom rädd för att min exsambo som jag var tillsammans med i 6 år skulle få lite bruna flytningar på sin kuk!

Ja men då kommer du nog alltid vara sån! DU kan bara ändra på ditt sätt att tänka om du vill och du verkar inte vilja. Det här hämmar dig i ditt eget liv, vill du verkligen ha det så?

Klart att mensblod inte är så att man vill trycka upp det i nyllet på nån men det är sannerligen inget att skämmas för! Du använder ord som att det luktar illa och att du "måste springa på toa hela tiden". Det gör man väl inte? Du kan väl ha samma tampong i flera timmar? Det behöver inte vara så att du går på toa oftare än då skulle gå för att kissa. Det kommer han inte reagera på. Och så speciellt mkt luktar det faktiskt inte. 

Antar att dejten redan har varit nu så hur gjorde du? 
Svar på tråden Hur gör man nu? Fick mens idag och dejt imorgon