• MoaRos
    Äldre 24 Nov 23:33
    6534 visningar
    13 svar
    13
    6534

    Bebiskläder, vart finns fynden?

    Hej!

    Ska få en liten flicka som är beräknad 27 feb 2018 och ekonomin är tyvärr lite tajtare än vad jag hade önskat.

    Så jag tänkte om några vet bra second-hand butiker eller andra platser man kan fynda lite billigare bebiskläder?

    Alla tips uppskattas!

    Tack på förhand :) :)

  • Svar på tråden Bebiskläder, vart finns fynden?
  • Äldre 24 Nov 23:36
    #1

    Tradera!

  • Äldre 24 Nov 23:43
    #2

    Köp och säljgrupper på Facebook Bland annat "Vilda Västern Barnkläder" och "Newbie Vilda Västern".

  • MoaRos
    Äldre 25 Nov 00:12
    #3

    Tradera och Facebook hade jag helt glömt av, tack så mycket! Då kanske man även kan hitta klädpaket tillochmed :D

  • Äldre 25 Nov 00:18
    #4

    Facebook har mycket, finns säkert säljgrupper där du bor..
    Vänner till dig har säkert en hel del att sälja med..
    Vi säljer ofta på begagnatmarknad både flickkläder eller till pojkar..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 25 Nov 00:45
    #5
    MoaRos skrev 2017-11-25 00:12:31 följande:

    Tradera och Facebook hade jag helt glömt av, tack så mycket! Då kanske man även kan hitta klädpaket tillochmed :D


    Jag gillar Tradera, finns mycket barnkläder även klädpaket som du skriver, små babys kläder blir inte direkt slitna man anväder de så kort tid innan de växer ur dem.
  • Äldre 25 Nov 05:40
    #6

    Hej! Jag har en flicka född i mars detta år, har över en flyttkartong med kläder från 56-68, från bodys till overaller.

    Kan packa ihop lite till ett klädpaket om du vill? :)

  • emc85
    Äldre 25 Nov 06:12
    #7

    I stan har erikshjälpen ganska mycket fina bebiskläder tillsalu, brukar gå på 10-15 kr beroende på skick. Så kolla i secondhand butiker också.

  • Äldre 25 Nov 14:45
    #8

    Det borde gå att hitta superbilligt på tex Facebook eller i närområdet. Babykläder är hopplöst svårt att bli av. Oftast har vi skänkt bort och även då har det varit svårt att hitta någon som vill ha.

  • Äldre 25 Nov 23:49
    #9

    På Blocket säljs bebiskläder kassvis!

  • Äldre 26 Nov 00:06
    #10

    Om du vill komma riktigt billigt undan och inte bryr dig så mycket om skick och hur moderna kläderna är, fråga runt bland släkt, vänner och kollegor. Risken är att du får drivor med grejer.

    Kolla upp om det finns några barnmarknader där du bor. De brukar dra igång för säsongen i februari-mars, i alla fall där jag bor. Så för de minsta storlekarna är det kanske för sent, men det kan vara bra att veta för framtiden. Det brukar finnas allt; kläder, ytterkläder, skor, leksaker, pulkor, pottor, barnvagnar mm mm, och till bra priser.

    Vanliga loppisar där folk hyr en plats och säljer kan också vara bra. Många vill bara bli av med grejerna och slumpar bort dem.

  • MoaRos
    Äldre 29 Nov 15:35
    #11
    jesssicahansen skrev 2017-11-25 05:40:37 följande:

    Hej! Jag har en flicka född i mars detta år, har över en flyttkartong med kläder från 56-68, från bodys till overaller.

    Kan packa ihop lite till ett klädpaket om du vill? :)


    Det hade vart jättebra, jag uppskattar det verkligen :D
  • MoaRos
    Äldre 29 Nov 15:37
    #12

    Tack så mycket allihopa för tipsen! Hitta en liten secondhand som heter mama med bara barn prylar + så går alla pengar till kvinnor med olika psykiska problem och svårigheter så det var även en stort plus :)

  • Äldre 30 Nov 15:41
    #13

    Så roligt att du ska få barn! Det framgår inte var du bor men bor du i Stockholm vill jag hälsa dig varmt välkommen att besöka min second hand butik som heter Skattkammare barnkläder och ligger på Säterivägen 22 i Mariehäll/Bromma. Här hittar du även gravid- & amningskläder till ett bra pris. Bor du inte i Stockholm kan du även handla via Facebook och Instagram. Hoppas vi ses!

Svar på tråden Bebiskläder, vart finns fynden?