• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (skattesmitare)
    Anonym (M) skrev 2017-12-08 23:15:49 följande:
    Länder som inte har fri press är inte civiliserade.
    "Svenska massmedier som avslöjar nyheter som skadar Sveriges relationer till andra länder och organisationer ska kunna dömas för spioneri. Det nya brottet utlandsspionage föreslås i en statlig utredning som nu möter hård kritik."
    DN ( www.dn.se/arkiv/nyheter/massmediernas-nyheter-kan-straffas-som-spioneri/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.
    Men länder som öppet tillåter öppet trakasserande av homosexuella är inte ett civiliserat land.
    "Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?
    Tjejerna står omringade i en mörk gränd och känner paniken medan de håller hårt i varandras händer.
    "Bögjävel, du ska dö som en hund.?
    En ung man flyr för sitt liv, följden blir tio dagar på sjukhus.
    En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."
    Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.
    Kanske bäst att återvända.
    Återvända vart?

• Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-09 12:00:20 följande:

"Svenska massmedier som avslöjar nyheter som skadar Sveriges relationer till andra länder och organisationer ska kunna dömas för spioneri. Det nya brottet utlandsspionage föreslås i en statlig utredning som nu möter hård kritik."

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land."Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?

Tjejerna står omringade i en mörk gränd och känner paniken medan de håller hårt i varandras händer.

En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.Återvända vart?

Vad skulle dessa citat och länkar illustrera?
  • Anonym (..)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-12-09 13:04:06 följande:

Saningen gör ont va..?

Precis.
  • Anonym (östeuropeer)
    Jag påstår att samtliga länder i Östeuropa har samma kategorier våldsbrott som i Sverige. Vilka länder som är civiliserade har aldrig varit på tal.

Men länder som öppet tillåter öppet trakasserande av homosexuella är inte ett civiliserat land.

Länder som inte har fri press är inte civiliserade. Men det tycker uppenbarligen du. Kanske bäst att återvända.
    Tja men där har du fel med din första mening som tur är. Fattigare EU-länder har nämligen inte råd med att locka till sig moderna våldsbrott så som "världens bästa länder" har.

Lite förvånande att läsa dock att du inte tycker att "världens bästa land" är ett civiliserat land. Så lågt har jag aldrig tänkt om svenskarna. Men egentligen har du rätt, svensk media idag är precis lika "fri" som sovjetisk var. Särskilt för en postsovjet är likheterna skrämmande uppenbara Rynkar på näsan
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-09 12:00:20 följande:

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land."Göteborg. "Jävla flator, vi ska våldta er rätt.?

En sak har de drabbade gemensamt: de är homosexuella och bor i svenska utanförskapsområden. Det handlar om de osynliga HBTQ-personerna ? de mest utsatta av de utsatta."Expressen ( www.expressen.se/nyheter/longread/utanforskapet-inifran/hbtq-hatet-de-sa-att-de-skulle-valdta-oss-ratt/ )

Så jag antar att Sverige inte kan ses som ett civiliserat land.Återvända vart?

En lag som skyddar landet från spioneri kan knappt jämföras med en totalitär stat som ex Ryssland. Lite naiv SD-tolkning men troligen kan de flesta skilja på det. Dessutom är det endast ett förslag från en utredning.

Ja HBTQ-individer är utsatta, ofta av reaktionära brunskjortor. Dettta är sorgligt men skillnaden mot ex Polen är att där sker förföljelsen med statens goda minne och i vissa fall direkt genom statens dekret. De konservativa och katolska kyrkan håller god fyr i homo-hatet.

Signaturen östeuropeer får väl återvända dit hen tycker det känns bäst att leva. Inom EU kan man flytta fritt.

Något mer du ville dela med dig av?
  • Anonym (M)
    Anonym (östeuropeer) skrev 2017-12-09 13:15:14 följande:

Tja men där har du fel med din första mening som tur är. Fattigare EU-länder har nämligen inte råd med att locka till sig moderna våldsbrott så som "världens bästa länder" har.

Lite förvånande att läsa dock att du inte tycker att "världens bästa land" är ett civiliserat land. Så lågt har jag aldrig tänkt om svenskarna. Men egentligen har du rätt, svensk media idag är precis lika "fri" som sovjetisk var. Särskilt för en postsovjet är likheterna skrämmande uppenbara 

Rätt, de har haft de våldskategorierna längre. Möjligen har se sådana brist på rättsuppföljande organ och transparens att det är svårt att hitta dokumentation men existerar gör brotten enligt polisen.

Tvärtom representerar Sverige grunden för civilisation och vår press är ohotad samt väldokumenterat fri. Jämförelser med fd Sovjet faller på sin egen orimlighet.
  • Anonym (Lou)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-06 16:06:42 följande:

Ni vet inte vad ni pratar om! Är det bättre att rösta på egoistiska Moderaterna som vill sänka skatter och göra det sämre för svenska välfärden? Så att vi får sämre sjukvård, skola och äldreomsorg? Ja vi såg ju hur det gick med allmänna sthlms bostadsförmedlingen de 8 år Reinfeldt styrde, de sålde ut 35000 hyresrätter och gjorde om de till bostadsrätter. Vad smart?! Eller rösta på KD som vill införa förbud mot aborter. Eller Liberalerna som vill avveckla och inte ha komvux?! Jävla puckon!!

Nu undrar jag på allvar om du driver med mig.

Har du ens satt dig in i SD:s politik i några andra frågor än invandringen?

SD vill också ha skattesänkningar men främst för de allra rikaste som bankdirektörer och riskkapitalister. Den som tjänar 100.000 i månaden ska få 46 000 om året i skattesänkningar om SD får som de vill. Det tror du inte påverkar välfärden det minsta?

När det gäller abort har SD en betydligt mer restriktiv politik än KD.
  • Anonym (Tänk på procenten)
    Anonym (Lou) skrev 2017-12-09 20:48:15 följande:

[...] Den som tjänar 100.000 i månaden ska få 46 000 om året i skattesänkningar om SD får som de vill. Det tror du inte påverkar välfärden det minsta?

[...].

Så den som tjänar 100.000 kr/månad ska få en skattesänkning på ca 4.000 kr/månaden? Nej, det tror jag knappast kommer påverka välfärden. Fast det beror förstås på hur många som tjänar så mycket. Vet du det?
  • Anonym (Lou)
    Anonym (migrant) skrev 2017-12-08 00:09:02 följande:

I teorin stämmer detta. Men i praktiken orkar många handläggare inte sätta emot då sökande, med eller utan uppbackning, blir aggressiva och hotfulla. Varför tror du så många med dessa tjänster blir långtidssjukskrivna?

(Jag vet svaret, har ett syskon i branschen.)

Och tyvärr är konsekvensen att de i nästa ärende sätter hårt mot hårt, då det kan vara en äkta sökande. Bistra sanningen är att socialförsäkringen betalar ut till många som inte betalat in, men de i systemet ofta lämnas vind för våg.

Försörjningsstöd är inte alls en del av de allmänna socialförsäkringarna. Tvärtom är försörjningsstöd till främst just för just dem som inte har kvalificerat sig för de allmänna socialförsäkringarna. Det är många fler än bara nyanlända invandrare sim inte har betalat in eller som har betalat in väldigt lite till det svenska systemet men som ändå får försörjningsstöd. Ungdomar som aldrig kommit in på arbetsmarknaden och sjuka personer som inte längre har rätt till sjukersättning eller sjukpension tillexempel. Och delvis är ju just det själva idén med just försörjningsstöd, de som har betalat in mycket till systemet har oftast rätt till de vanliga socialförsäkringarna så som A-kassa istället.

Men jag Instämmer helt och fullt i att socionomerna har en totalt orimlig och omänsklig arbetssituation och att det har blivit än mycket värre de senaste åren.
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Lou) skrev 2017-12-09 20:48:15 följande:

Nu undrar jag på allvar om du driver med mig.

Har du ens satt dig in i SD:s politik i några andra frågor än invandringen?

SD vill också ha skattesänkningar men främst för de allra rikaste som bankdirektörer och riskkapitalister. Den som tjänar 100.000 i månaden ska få 46 000 om året i skattesänkningar om SD får som de vill. Det tror du inte påverkar välfärden det minsta?

När det gäller abort har SD en betydligt mer restriktiv politik än KD.

Menar du ALLVAR??? Har du ens satt dig in i moderaternas politik i några andra frågor än att dom är rena katastrofer för Sverige...
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!