• mickaa

Extremt svårsöv bebis!

Vi har en tös åå 4 månader o har ALLTID varit svårsövd dagtid som nattetid. Hon hade kolik sina första 2,5 månader men är nu borta. Men dålig sömn kvarstår

Vi har testat allt. Vagn sjal sele pilatesboll amma vagga gunga ligga själv dansa dammsugare dusch bada, ja u name it. De ska ALLTID skrikas o gnällas o fäktas innan hon somnar. Ovöand tat de timmar. Nätterna sover hon utan att vi stiger upp. Hon ligger breve mi o tuttar hela natten.

Någon som har liknande erfarenhet.?

Hela daharna går ut på att fåvi henne o somna.

• Svar på tråden Extremt svårsöv bebis!
  • lövet2

Jag tycker du ska sluta försöka söva henne. Glöm det och fokusera på att hålla henne nöjd och glad i stället. Då brukar sovandet följa med på köpet.

• möjligt

Vår va också väldigt svårsövd när han var lite mindre, det som funkade bäst för oss var mörker. Varje gång vi skulle lägga honom behövde han vara I ett riktigt mörkt rum. Tillsammans med white noise(typ vaggvise spelare i bakgrunden) och vaggande tog det oss igenom den jobbigaste perioden.

Och nej, vissa barn somnar inte när de blir lagom trötta utan de kan gå rakt in i övertrötthet och den cirkeln är inte rolig att komma ur. Så se till att hon ni försöker få henne att sova med för åldern lagom långa vakenperioder emellan(ca2.5h)

• mickaa

Hon är vaken ca 1,5-2 h sen gnuggas de i ögonen o hon e trött. Hon har tydliga tecken men de hjälper inte. Vi har försökt tidigare, senare. De är som att hon motarbetar sin egen trötthet.

Sambon jobbar nätter från sex på kvällen så jag är själv varannan vecka med att försöka lägga henne.

Ovanpå de måste hon sova på mig el jämte med tutt i munnen varje sovpass inklusive natten. Hon tar ej napp.

• Crazzy
    lövet2 skrev 2017-11-25 22:52:35 följande:

Jag tycker du ska sluta försöka söva henne. Glöm det och fokusera på att hålla henne nöjd och glad i stället. Då brukar sovandet följa med på köpet.

.....jag blir faktiskt lite arg när jag läser det här, du har ju uppenbart inte haft barn som har varit så här svårt med sömnen. Vilket jävla hån. De gångerna jag har försökt det här har jag istället fått ett övertrött barn som vrålar och sprattlar ännu mer och som sen sover ännu sämre på natten.

TS; Mitt barn är likadan, nu är han 6 månader och det börjar bli lättare men herregud vilken kamp det har varit. Ingenting fungerar två dagar på raken och det är i princip bara jag som kan söva honom. Det kommer att bli bättre, du måste bara se till att inte bli galen på kuppen!
  • mickaa
    Crazzy skrev 2017-11-26 09:34:45 följande:

.....jag blir faktiskt lite arg när jag läser det här, du har ju uppenbart inte haft barn som har varit så här svårt med sömnen. Vilket jävla hån. De gångerna jag har försökt det här har jag istället fått ett övertrött barn som vrålar och sprattlar ännu mer och som sen sover ännu sämre på natten.

TS; Mitt barn är likadan, nu är han 6 månader och det börjar bli lättare men herregud vilken kamp det har varit. Ingenting fungerar två dagar på raken och det är i princip bara jag som kan söva honom. Det kommer att bli bättre, du måste bara se till att inte bli galen på kuppen!

Nä galen kan man bli emellan åt:) nä vissa barn verkar somna hir som, har en vän vars bebis alltid somnat forr i vagnen. O sover dom en stock hela dagarna. Glad som en prick ö riga tiden. Mam känner ju att de är lite orättvist men vad gör man då:)
  • möjligt
    mickaa skrev 2017-11-26 09:26:49 följande:

Hon är vaken ca 1,5-2 h sen gnuggas de i ögonen o hon e trött. Hon har tydliga tecken men de hjälper inte. Vi har försökt tidigare, senare. De är som att hon motarbetar sin egen trötthet.

Sambon jobbar nätter från sex på kvällen så jag är själv varannan vecka med att försöka lägga henne.

Ovanpå de måste hon sova på mig el jämte med tutt i munnen varje sovpass inklusive natten. Hon tar ej napp.

Vet hur det känns och det låter som du gör allt du kan

Enda trösten jag har är att det säkert blir bättre med tiden, det här det blivit för oss och verkar bli för de flesta.

Har du inte redan testator det så rekommenderar jag mörker vid sovstunder.

Har du provat sele/sjal? Det har funkat I vissa perioder här
  • Anonym (Tyst reflux?)

Kolla upp (läs på) om du tror att barnet kan lida av tyst reflux.

Svar på tråden Extremt svårsöv bebis!