Någon som provat onlineterapi?
Hej, jag kommer från en väldigt trasslig barndom med skilda föräldrar med olika typer av problematik. Saknade grundläggande omvårdnad som barn som trygghet, hela, rena och varma kläder, mat... etc. Har på egen hand kommit fram till att det med stor sannolikhet handlar om anknytningsproblem som ligger i grunden. Har varit sjuk i långa perioder och varit i öppenvårspsykiatri-svängen i många år men fick tyvärr ingen riktig hjälp. TIll slut tog jag mig ur det själv och lever sedan många år ett bra liv med en hyfsat stabil relation, barn, jobb osv. Men ibland bubblar saker upp till ytan och jag är så trött på att varje dag gå omkring och hantera den dåliga hand som mina föräldrar gett mig. Vill gärna ha ett liv som går ut på mer än att hantera hur jag mår och längtar efter att bli av med den här konstanta ensamhetskänslan som hindrar mig från att båda känna mig älskad och känna kärlek för andra. Jag är helt klart för frisk och fungerande för att få någon långsiktig psykoterapi betald av landstinget och inte tillräckligt tät för att betala för det själv. Finns det någon mellanväg? Hur fungerar online-terapi? Vad kostar det? Kan det hjälpa?
Skulle även gärna få input av andra som kommer från trassliga uppväxtförhållanden och som blivit hjälpta med sin ankytningsproblem - hur gick det till?