• Dahlia02

Rejäl graviditetssnuva

Jag har nu i över 1,5 månader (!!!) varje dag lidit av riktigt jobbig snuva, nysningar osv. Det är inget smått och ingen enkel nästäppa utan det är nysningar 50 ggr om dagen, även på natten, vaknar av nysningar och att vara jättesnörvlig och det kliar så mycket i näsan att jag inte kan somna om osv. Det låter som en liten grej men det är verkligen REJÄLT och det är nästan hela dygnet, man blir ju helt slut av av alla snytningar, nysningar, kliande, snörvlande osv. Det är INTE allergi. Provar koksaltlösning men det hjälper inte alls. Ibland tar jag en allergitablett som jag har vid behov då jag är pälsdjursallergiker men eftersom jag inte har någon anledning att vara allergisk dessa 1,5 månader så känns det inte allt för bra att ta tabletter varje dag flera ggr om dagen.

Snälla är det någon som haft samma problem och har något tips? Det är alltså inte klassisk nästäppa det handlar om :) tack o kram

• Svar på tråden Rejäl graviditetssnuva
  • linnis83

Har du pratat med mvc om problemen? Helt säker att det inte är allergi?

Jag skulle testa med kortisonnässpray, Rhinocort Aqua går bra när man är gravid. Hjälper både om det skulle vara allergi och allmänt mot svullna slemhinnor.

• Anotherone

Jag hade inte riktigt samma, inga nysningar. Däremot nästäppa från v 15-16 nånting till dess han var född. Försökte först med renässans och nezeril för barn men det var ju rena skämtet. Till natten behövde jag alltid ta något starkare. Otrinex var det som funkade bäst men jag testade även Rhinocort aqua och nasonex.

Svar på tråden Rejäl graviditetssnuva