Anonym (J) skrev 2017-11-27 00:34:36 följande:
Hej jag har också sömnproblem. Det är lätt att säga vad som låter bäst, som många tror att inte ta sömntabletter. Ja det kanske är skadligt för kroppen men samtidigt måste man få sova. Är det inte ännu skadligare att inte få sova? Jag blir sjuk direkt när jag inte får sova och dessutom blir dagarna efter förstörda, rytmen blir förstörd etc.. jag tror inte folk som inte själv har grava sömnproblem och antagligen sjukdommar på det förstår vad de pratar om tyvärr.
Ja medeciner etc är skadligt men jag tar hellre det än att inte få något liv alls av att inte äta dem..
Jag tror alltså att de potentiellt kan vara skadliga, vet ej hur skadliga, men hellre lever jag ett drägligt kort liv än ett odrägligt långt liv i terror..
Det är så jag ser det också, jag lever hellre ett bra liv just nu och kan sova ibland istället för att lida och leva längre för att leva längre.
Många tycker: äsch lägg dig i sängen så kommer sömnen ska du se... nej, den kommer inte... men som du säger, har man inte upplevt det är det nog jättesvårt att förstå att även om man är supertrött så somnar man inte...
Det roliga är att en vanlig människa som varit vaken i 2 dygn ser ut som en blöt katt släpas efter skottkärra :):);) Jag tar ofta kort på mig själv för det är inte alltid jag kan beskriva mina känslor men på fotot kan jag läsa av hur jag mår... och trots att jag varit vaken en vecka syns det inte... Inga mörka ringar/påsar under ögonen osv...
Ytterligare en sak som är konstig är att jag blir starkare när jag inte sovit. Om jag i vanliga fall brukar ligga på 180 kg att jobba med på benmaskinen har jag kunnat höja till 250 kg. Sedan när jag är tillbaks och sovit bra ett tag, då klarar jag inte ens 200... någon som har en teori? :)