• Anonym (yrrol)

Svettningar illamående och yrsel/lock för öronen, Vad var det?

Hej!

Igår hände det något konstigt, Jag började toksvettas och blev illamående och likblek i ansiktet, Sen när jag reste mig ur stolen för att hämta vatten så kände jag hur det lixom slog lock för öronen,

Jag kunde gå trots yrseln, Men jag kände mig helt utpumpad på energi.
    Svettningarna och illamåendet höll i sig i 30-45min , Tröttheten och yrseln och nedsatt hörsel/lock kanske 2 timmar.

Jag tränar mycket, 4ggr i veckan, Är smal men med lite muskler, 30 årsåldern och Man så gravid kan vi ta bort :D

Ni behöver heller inte nämna panikångest, Det har jag haft nån gång förr men väldigt längesedan, Och jag vet hur det känns för mig.
    Det här var inte nå rädsla eller ångest inblandat.
    Jag var varken darrig eller hög puls, Min puls var snarare långsam och lugn som den alltid brukar vara i viloläge, Jag har bra kondition.

Vad kan det ha varit? Detta har hänt nån enstaka gång förr.

• Svar på tråden Svettningar illamående och yrsel/lock för öronen, Vad var det?
  • Anonym (asdf)

Lågt blodsocker? Prova dricka något och ät en frukt när det händer. Annars är ju vc bra på att få ta prover, du kanske behöver fylla på lite med vitaminer... eller mat

• Anonym (yrrol)
    Anonym (asdf) skrev 2017-11-27 10:10:12 följande:

Lågt blodsocker? Prova dricka något och ät en frukt när det händer. Annars är ju vc bra på att få ta prover, du kanske behöver fylla på lite med vitaminer... eller mat

Lågt blodsocker tror jag inte riktigt på, Jag hade ju ätit värsta frukosten, drack kaffe/juice, Åt ägg, yoghurt, Bröd.
    Äter ofta och mycket men det är för att jag blir så hungrig av träningen.

Jag drack flera glas vatten med is i när det hände för det lindrade illamåendet, Sen efter ett tag gick det över.

Vitaminer tar jag redan,Mivitotal sport samt B-vitaminer, Kanske får i mig för mycket.
  • Anonym (yrrol)

Det jag misstänker själv är kaffet, Jag drack lite väl mycket kaffe kring 10 tiden när jag åt frukost igår och det här hände runt 12-13 tiden.

• LauraPalmer

Blodtrycksfall kanske, när jag får det så slår det alltid lock/susar i öronen av någon anledning. 

• meicc

Får exakt så när jag får blodtrycksfall. Kan få det lite hipp som happ.

• Anonym (asdf)
    Anonym (yrrol) skrev 2017-11-27 10:23:00 följande:
    Lågt blodsocker tror jag inte riktigt på, Jag hade ju ätit värsta frukosten, drack kaffe/juice, Åt ägg, yoghurt, Bröd.
    Äter ofta och mycket men det är för att jag blir så hungrig av träningen.

Jag drack flera glas vatten med is i när det hände för det lindrade illamåendet, Sen efter ett tag gick det över.

Vitaminer tar jag redan,Mivitotal sport samt B-vitaminer, Kanske får i mig för mycket.
    oki då säger jag som de andra blodtrycksfall. Ofarligt men olustigt då man kan må väldigt dåligt.
    Rör på tårna och håll fötterna högt som att du sitter på en stol men liggandes.
    Res på dig långsamt
  • Anonym (yrrol)
    Anonym (asdf) skrev 2017-11-27 14:03:21 följande:
    oki då säger jag som de andra blodtrycksfall. Ofarligt men olustigt då man kan må väldigt dåligt.
    Rör på tårna och håll fötterna högt som att du sitter på en stol men liggandes.
    Res på dig långsamt
    Tycker det är konstigt bara att jag får det när jag sitter ner?? Brukar det inte vara när man reser sig upp??

Kan det ha o göra med min låga vilopuls pga bra kondition? har mätt upp trycket när jag sitter och tar det lugnt och det är på gränsen till för lågt, 102/59 hade jag igår.

Konstigt tycker jag när jag tränar 5 ggr i veckan, Känner inte av något under passen
  • Anonym (yrrol)

kan väl tillägga att min vilopuls ligger på 35-40 när jag bara sitter ner och kollar på tv

Svar på tråden Svettningar illamående och yrsel/lock för öronen, Vad var det?