• Bananasplit1234

    ESSAY NP - eng 6 - science controlling nature?!?!?!

    Hej! 



    Jag ska skriva en essay i engelska 6 nationella prov. Ämnet är "science controlling nature." Någon som redan har gjort detta och kan förklara för mig vad det kan komma och handla om. Har panik för måste sätta A på denna essay!

  • Svar på tråden ESSAY NP - eng 6 - science controlling nature?!?!?!
  • momo96

    jag skrev om (look better with surgery) 
    argu
    3 argument ska det innehålla minst 1 från  texten eller nått som har hänt dig eller någon du känner har gått igenom. 1 "emot" som du ska svara på :)
    lycka till!

  • Bananasplit1234
    Okej, så en essay är typ en argumenterande text där man ska ta upp 3 argument? Får man se dessa artiklarna igen vid skrivningen? Minns vi endast diskuterade dem i klassen.Ska man komma på egen rubrik också är det så pass fritt eller du fick den rubriken och sen valde egna argument? :) uppskattar verkligen tipsen för det här har oroat mig galet mycket!
  • Åsa
    Bananasplit1234 skrev 2017-11-27 17:41:41 följande:
    Okej, så en essay är typ en argumenterande text där man ska ta upp 3 argument? Får man se dessa artiklarna igen vid skrivningen? Minns vi endast diskuterade dem i klassen.Ska man komma på egen rubrik också är det så pass fritt eller du fick den rubriken och sen valde egna argument? :) uppskattar verkligen tipsen för det här har oroat mig galet mycket!
    Det där med 3 argument är ingen huvudregel för essäer allmänt men kan säkert vara en rimlig omfattning. En essä är en diskuterande text med friare former och  mer personlig ton än en uppsats. Det måste tydligt framgå vad som är dina egna reflexioner och vad som kommer från andra källor.
  • Lillafrökenjag

    Ska vi ha fått förberedelse material för engelska 6?!?!?!?!?! Jag har inte fått något! Har nationella nästa vecka! Någon som kan hjälpa mig eller dela med sig av förberedelse material!!! Får panik här ...????

Svar på tråden ESSAY NP - eng 6 - science controlling nature?!?!?!