• Falkortheluckdragon

YEEEESS!!! De fick stanna!!!

JAAAAA ÄNTLIGEN har regeringen beslutat att stackars ensamkommande barnen ska få stanna!!!!! Fattar inte hur Sverige tänkte som ska vara ett land för allas lika värde när de ville skicka hem dess barn till krig och misär!! Hur kan det finnas folk som vill skicka hem dessa?

Det blir en röst på Miljöpartiet för mig!! Det var dom enda som stod upp för barnen och hotade med att avgå om de inte fick som de ville! Vilka hjältar!!!!

Fler som kommer rösta på miljöpartiet efter detta?

• Svar på tråden YEEEESS!!! De fick stanna!!!
  • Anonym (:))
    Anonym (Miljön) skrev 2017-11-27 19:44:28 följande:

Jag håller helt med dig. Röstade på

Mp för att jag trodde de skulle värna om miljön, se till att gifter i mat och lantbruk minskade osv och inte för att ösa pengar över en klick afganska MÄN. Hade det varit kvinnor och flickor hade jag nog sett det annorlunda

Ja, jag har alltid värnat om djurens rättigheter, ekologiskt, närodlat osv. Förstår inte hur/varför mps hjärtefråga numera är att ta in så många muslimska män som möjligt.

Vet inte vad jag ska rösta på i nästa val. Sd går inte för jag är homosexuell.
  • Anonym (B)
    Anonym (Barn?!) skrev 2017-11-27 19:40:30 följande:

Vilka som har svarat i tråden är rasister/nazister?

Du svarade aldrig på min fråga ovan!

TS såklart.

Trådens enda rasist/nazist.
  • Anonym (jaha)
    Falkortheluckdragon skrev 2017-11-27 19:21:21 följande:

JAAAAA ÄNTLIGEN har regeringen beslutat att stackars ensamkommande barnen ska få stanna!!!!! Fattar inte hur Sverige tänkte som ska vara ett land för allas lika värde när de ville skicka hem dess barn till krig och misär!! Hur kan det finnas folk som vill skicka hem dessa?

Det blir en röst på Miljöpartiet för mig!! Det var dom enda som stod upp för barnen och hotade med att avgå om de inte fick som de ville! Vilka hjältar!!!!

Vilket otroligt misslyckat försök till ironi!
    Fast kanske ännu mer tragiskt med de som inte inser det:
    Anonym (Man) skrev 2017-11-27 20:00:14 följande:
    Så naivt att man börjar skratta.

• Anonym (män..)

Fast detta är ju vuxna män inte barn. 

• Anonym (B)
    tyckerdeterbra skrev 2017-11-27 19:51:03 följande:

Tycker det är jätte bra,diskuterade detta idag på arbetsplatsen och många kollegor är minst sagt förbannade , detta kommer och har skapat massor med röster till SD =) skit bra då kommer vi snart slippa pk extremismen

Sen kan man ju tydligt se hur skillnad familjeliv gör på folk och folk ,fanns ju en annan tråd där ts var sur över beslutet den plockades snabbt bort ,man kan tydligt ser att fl är ett fascistiskt forum där man enbart får ha pk åsikter, komiskt med demokratihatare som familjeliv.Förmodar att moderatorernas stora idol är Stalin  .fräscht med ett fascist forum

Nja , på Familjeliv måste man vara PK när det gäller MÄN .

Rasism mot kvinnor är välkommen.
  • Anonym (Tragiskt)

Det ska klubbas i Riksdagen först!!!!!! Men det går väl igenom dessvärre....

En tragedi att man urholkar asylrätten -särskilt med tanke på alla kvinnor och barn som fick stanna i flyktinglägren. Dessutom är det väl unga barn utan vuxna män som ljugit om sin ålder.

• EnGladPingvin

Det här handlar om makt. Ett parti som riskerar att åka ur riksdagen nästa år pg av låga opinionssiffror ställer krav som gör att socialdemokraterna sig. De har alltså runt 4% stöd och de får styra trots att det största partiet är emot. Pg av att de hotar att stjälpa regeringen. Någonstans är det fel i vår demokrati när ett sådant litet parti får styra.

Det kan låta så sympatiskt i att ge alla dessa unga män uppehållstillstånd, men det man struntar i är alla konsekvenser det innebär. Det tog inte många timmar innan krav ställdes på att de lättade kraven skulle innefatta fler grupper. Och varför Inte? Går vi ifrån skyddskälen finns det många som vi ser kan få ett bättre liv här än i sitt hemland. Man kan känna all form av sympati för de som söker sig hit, men om vi öppnar upp för det är vi tillbaka i en ohållbar situation. S viker sig nu gör att de inser att MP riskerar att lämna regeringen då de måste få upp opinionssiffrorna inför valet nästa år.

De som får betala är vi alla som bor i det här landet och i de länder de lämnat, inkl de som är nyanlända och dom vi inte klarar att ta hand om och de som blir kvar. Majoriteten av de som kommer hit är unga män utan asylskäl. De söker ett bättre liv, vilket man kan förstå med alla de signaler vi sänder ut om öppna armar. Nu ger vi återigen signalerar att kom hit då får ni ett bättre liv. Håller man sig kvar så ändras reglerna. Även om man egentligen inte har asylskäl.

Själv förespråkar jag ett utökat kvotssytem, där man söker asyl innan man kommer hit och vi hjälper de som mest behöver det. Inte de som har pengar att betala smugglare eller som i dag mest unga män.

• Gaskarl

Kan nu ngn insatt förklara seeiöst varför det mest är medelålders kvinnor som kämpat för att de ska få stanna.?

• Anonym (My)

Känns som ett spel för galleriet. Man säger att majoriteten nu får stanna, men så var det ju i realiteten redan innan. Få utvisas även av de som får avslag. Framför allt till Afghanistan. Asylskäl gäller inte längre. Dessutom är det fortfarande bara tillfä?liga uppehållstillstånd under studier som man pratar om. Sen då?

Det som bekymrar mig är att det är så kortsiktiga beslut. Men visst MP har haft många bakslag och måste lägga fram något till sina besvikna väljare. Frågan är om det här räcker för de som krävde full amnesti Jag har svårt att tro det.

• Anonym (Hoppas du driver)
    Falkortheluckdragon skrev 2017-11-27 19:21:21 följande:

Är inte detta ironi från din sida så finge jag fan bli mörkrädd - på riktigt!
Svar på tråden YEEEESS!!! De fick stanna!!!