Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

behandlar oss olika

Jag undrar om ni tycker det är Ok av föräldrar/vuxna att göra skillnad på sina bio barn och dom barnen/tonåringarna som dom "tar hand om"? Dom jag bor hos säger och postar jämt på facebook typ citat etc att familj inte betyder att man har samma blod utan kärlek blabla. Och att dom inte gör nån skillnad på sina bio barn och andras men det är väldigt tydligt att dom gör väldigt stor skillnad och deras bio barn är verkligen favoritiserade och har inga regler. visst, jag förstår att dom vill ge sina barn mer och egentligen inte bryr sig om barn/unga dom "tar hand om", men jag tycker inte dom borde visa det tydligt som dom gör även om dom försöker låtsas utåt som dom inte ser eller gör nån skillnad....

• Svar på tråden behandlar oss olika
  • Anonym (ts)
    Jag har en kontakt på soc men hon eller nån annan kan ju inte direkt ändra på hur dom är för det märks tydligt hur stor skillnad dom ser på sina bio barn och tex mig.
  • Anonym (ts)

om man har regler kan man inte bara ha massa regler till dom som är placerade och inga till bio barnen och det var bara exempel. svårt att förklara hur dom beter sig men tex köpte dom julkalendrar och dom köpte dyra till sina bio barn och jag+en till fick en billig. Inte för att det är viktigt att den är dyr och jag är tacksam för den jag fick MEN det visar att dom vill ge bättre till sina bio barn och inte behandlar oss lika och det är bara 1 exempel av många.

Svar på tråden behandlar oss olika