• Anonym (Hängis)

Plocka ur bröstimplantat?

Hallå!

Finns det någon här som haft bröstimplantat och tagit ur dom utan att lägga in nya?

Hur blev det? Gjorde du ett bröstlyft i samband med det och isåfall hur blev resultatet?

Jag har haft mina i snart 10 år och efter graviditeter och amning är dom såklart inte som dom en gång var. Inte jättehängiga men det egna bröstet har hasat ner och jag känner mig färdig med plast i kroppen om man säger så. Men jag inser att jag nog måste göra ett lyft också för att det inte ska se helt förfärligt ut.

Så, finns det någon här som plockat ut utan att lägga i nya? Vore såå tacksam för svar :)

• Svar på tråden Plocka ur bröstimplantat?
  • Anonym (M)

Jag plockade ut mina efter tio år och gjorde ingen åtgärd. Hade dem mellan 18 och 28 år, 265 geléhallon. Helt seriöst så blev mins bröst som innan operationen. Kirurgen lindade mig och hade det så länge och sedan sport-bh med riktigt bra stöd. Nu är de dock lite hängigare efter två barn :)

• Anonym (Hängis)
    Anonym (M) skrev 2017-11-28 12:01:19 följande:

Jag plockade ut mina efter tio år och gjorde ingen åtgärd. Hade dem mellan 18 och 28 år, 265 geléhallon. Helt seriöst så blev mins bröst som innan operationen. Kirurgen lindade mig och hade det så länge och sedan sport-bh med riktigt bra stöd. Nu är de dock lite hängigare efter två barn :)

Åh tack för svar :) vad häftigt att dom var sig lika efteråt. Jag har ju haft i mina under graviditet och amning (också 2 barn) så dom är hängiga redan nu, och då blir det säkert ännu värre häng när man tar ut dom :/
  • Gassio

Jag hade bröstimplantat i 6 år. 400 ml. De var hängiga och slappa innan pg.a en viktminskning operation och 2 barn. Efter uttag var de nästan som innan. Gjorde ett bröstlyft flera månader efter.

• Gassio

Skall tillägga att jag var i åldern 36-42 När jag hade implantaten.

• Anonym (Hängis)
    Gassio skrev 2017-11-28 15:13:33 följande:

Jag hade bröstimplantat i 6 år. 400 ml. De var hängiga och slappa innan pg.a en viktminskning operation och 2 barn. Efter uttag var de nästan som innan. Gjorde ett bröstlyft flera månader efter.

Tack för svar :) så du fick barn innan du förstorade brösten? Vad fick dig att göra ett lyft flera månader senare och inte i samband med uttag av implantat?
  • Anonym (Hängis)

Föresten, hur mycket kostade det er att plocka ur dom/göra ett bröstlyft? :)

• Anonym (M)
    Anonym (Hängis) skrev 2017-11-29 15:48:24 följande:

Föresten, hur mycket kostade det er att plocka ur dom/göra ett bröstlyft? :)

Jag betalade 10?kr för enbart uttag.
  • Gassio

Ja jag hade barnafödandet klart så att säga :)

15.000 för plocka ut.

30.000 för bröstlyft fick 4000 i rabatt.

Plastikkirurgen sade att vänta till det läkt och se sen vad de hade att jobba med vid slutresultat.

Vet inte hur andra kliniker gör.

• Anonym (Hängis)

Tack för era svar :)

Svar på tråden Plocka ur bröstimplantat?