• Äldre 28 Nov 20:29
    7905 visningar
    6 svar
    6
    7905

    Erfarenheter av natural cycle

    Jag har precis fått hem min termometer från natural cycle och tänkte att det kunde hjälpa mig att få koll på min ÄL och mens.

    Vad är er erfarenhet? Bra eller dåligt?
    Dela gärna med er, och motivera gärna.

  • Svar på tråden Erfarenheter av natural cycle
  • Äldre 28 Nov 20:36
    #1

    Finns en tråd för oss som använder NC där står det massor med bra info och frågor :)

  • Äldre 29 Nov 06:34
    #2

    naturalcycles.us8.list-manage.com/track/click&id=40ef941d09&e=fe21f0f6f3

    Här är en rabattlänk till en årsprenumeration om någon är intresserad :)

  • Nitsre­kstar
    Äldre 21 Mar 10:37
    #3
    Slutade med P-ring i oktober 2017 och började med natural cycles. fick rätt så tydliga ägglossningar i början som appen detekterade. har bara mått sämre på alla sätt och vis av och sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansikte och på ryggen, gått upp i vikt och mått dåligt psykiskt. Men ändock hade jag regelbundna cykler, vilket kändes bra. Men helt plötsligt nu i slutet av februari så kom inte mensen och den har fortfarande inte kommit och appen tycker inte det är något konstigt med det utan fortsätter som om inget hänt. Jättekonstigt...har ont i magen och mår illa och fått större tuttar. Var hos gyn för ca 2 veckor sedan och hon sa att jag nog ska få mens vilken dag som helst...jo tjena. Något är fel. De tester jag tog för 2 veckor sedan va negativa. vi får se vad som händer idag (ska till gyn igen).....litar inte på appen....de gröna och röda dagarna hoppar omkring. har man inte VÄÄÄLdigt tydliga cykler och vill bli gravid så rekommenderar jag den.....men för mig var det ett dåligt beslut. Så fort det ordnat upp sig i kroppen blir det P-ring igen. 
  • Äldre 21 Mar 17:15
    #4

    Vi har använt oss av prevent med nc sedan augusti och vi är väldigt nöjda! Har aldrig mått bättre och efter ett par månader med daglig mätning av temperaturen så skulle jag säga att appen är mycket tillförlitlig. Vi har varit noga att använda kondom alla röda dagar och har aldrig känt mig speciellt orolig.

    Nc fungerar bäst om man har möjlighet att tempa varje eller nästan varje dag och alltså sover ungefär lika länge varje dag och inte dricker alkohol så ofta.

    Vi har precis ställt om appen till planner:)

  • Tue 12 Nov 2019 22:22
    #5

    Rabattkod 20% på årsprenumeration signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret&referral=4361e46c080648adb6f321d48731538f

  • Wed 13 Nov 2019 09:57
    #6

    Använder själv en annan app, men har tempat i flera år nu och kan säga att det funkar jättebra för att ha koll på när ägglossningen faktiskt inträffar. Det finns inget annat sätt att hålla koll på det hemma (kräver annars ultraljud).
    Däremot så måste jag slå ett slag för att hålla koll på flera symptom än bara tempen, eftersom den förändras först efter ÄL, och spermier kan som vi vet överleva i några dagar inne i tjejmagen. ÄL kan dessutom flytta på sig lite oväntat en månad om man tex haft det extra stressigt, vilket kan göra att man har sex på fertila dagar!
    Kombinerar man däremot tempen med att hålla koll på sekret (känns halt när man torkar sig efter toabesök, våt känsla i trosorna, osv) så får man betydligt bättre koll på vilka dagar de små rackarna kan överleva! 

    Läs gärna mer hos Vulverine, hon har en jäkla koll på ämnet och har skrivit massvis om fertilitet på både FB, Insta och hennes hemsida. Här är en direktlänk till hennes inlägg om just NC: https://www.facebook.com/Vulverine/posts/1989482301314907/

Svar på tråden Erfarenheter av natural cycle