Tilja skrev 2017-11-29 18:50:17 följande:
Många verkar tro att illamående etc är ett tecken på att allt går bra med graviditeten och att inga symptom betyder att det inte går bra. Jag och en vän var gravida samtidigt och i princip i samma vecka, men hon mådde väldigt illa och jag mådde knappt illa alls. Båda gjorde ett tidigt ultraljud och min sprallade omkring och verkade helt frisk, medan hennes inte hade något tickande hjärta och var bara i storlek som den skulle varit flera veckor tidigare...
Så jag är bara glad när jag mår bra och så får man se hur det ligger till på hjärtljuds- och ultraljudskontrollerna helt enkelt. Om du är orolig kanske du kan göra ett tidigt ultraljud eller be din barnmorska att få lyssna på hjärtat? Det gjorde jag och det lugnade mig.
Tråkigt o sorligt för din vän där och där ser man vad olika det är, jag jar ju hört tvärtom där symtom har avtagit och så har det inte gått bra istället, man får väl bara hoppas på det bästa, ingen har ju någon garanti någonsin, detta är mitt andra barn och tror nog jag är mer orolig nu än då,
ska till min bm nästa vecka och har bett om att få höra hjärtljud, men hon menade på att det kan vara tidigt att höra dem i den veckan så det bara skapar mer oro men får la ta den chansen o hoppas på det bästa :) Är det någon utav er som hört hjärtljud i vecka 16/17?