• Anonym (Jag)

Chokladallergi?

Har de senaste månaderna märkt av att jag blir väldigt dålig i magen när jag äter choklad, tex marabous chokladkakor och dyl.

Är det nån annan som har så? Kan det vara allergi mot just kakaon (även om jag inte reagerar så på annan choklad som jag märkt) eller är det nåt annat i?

• Svar på tråden Chokladallergi?
  • Anonym (Jag)
    Minimalen skrev 2017-11-29 11:10:48 följande:

Laktos?

Reagerar inte på mjölk i övrigt.
  • Långbenopluto

Problemet är ju löst om du slutar äta det som du blir dålig i magen av, oavsett om det är en allergi eller inte.

• sextiotalist
    Tofflans skrev 2017-11-29 11:57:54 följande:

Problemet är ju löst om du slutar äta det som du blir dålig i magen av, oavsett om det är en allergi eller inte.

Exakt, jag har  skippat en del ur min kost som gör mig dålig. Det är totalt ointressant om det är allergi eller överkänslighet, jag mår dåligt, punkt slut
  • Anonym (Jag)

Men jag vill veta VAD det är jag reagerar på, att andra är okej med att inte veta betyder inte att jag måste acceptera att inte veta.

• Afterlife
    Anonym (Jag) skrev 2017-11-29 12:29:49 följande:

Men jag vill veta VAD det är jag reagerar på, att andra är okej med att inte veta betyder inte att jag måste acceptera att inte veta.

Reagerar du på annat som innehåller kakao då? Du kanske ska testa att gnaga på lite 90%:ig choklad för att se om det är kakaon du reagerar på. Annars är det ju en massa annat skit i de där chokladkakorna som du skulle kunna tänkas reagera på.
Svar på tråden Chokladallergi?