• Mangan

Cellförändringar och graviditet

Hej!

Min sambo har vid några tillfällen tidigare vid provtagning visat sig ha lätta cellförändringar på livmodern. Efter senaste provtagningen valde läkarna att ta bort dom. Härom dagen, två månader efter operationen, fick vi besked om att den var lyckad, och att dom fick bort missbildningarna.

Vi blev också informerade om att dom vill ta ett nytt prov 6 månader efter operationen. För att se om det åter uppstått några cellförändringar. Men vi funderar på att försöka skaffa ett andra barn. Frågan är om vi kan börja försöka med det redan nu? En sjuksyster sa att vi ev bör vänta till nästa cellprov och dess resultat. Å andra sidan, min sambo hade cellförändringar redan under första graviditeten. Och vid det tillfället sa läkarna att det är möjligt att ta bort cellförändringar även när en kvinna är gravid.

Är det någon som har liknande erfarenheter? Törs vi börja försöka få min sambo ?på smällen? igen redan nu? Hon har hunnit bli 37 år så vi är lite stressade.

Mangan
  • Svar på tråden Cellförändringar och graviditet
  • Anonym (Kvinna37)

Det är väl knappast så akut att ni inte kan vänta 4 månader på att göra ett nytt test?

Svar på tråden Cellförändringar och graviditet