• Anonym (B)

Varför har jag grav symtom utan att vara gravid

Hej..

Någon som vet?

Jag trodde jag var gravid så tog ett test igår men det var neg. Planerar inte att skaffa barn nu.

Men då jag sedan ung 3 v sedan började bete mig underligt och för 1,5 v sen fick värsta konstiga lukt och smaksinne så började jag ana... men sen kom mensen men varade endast i två dagar, vilket kändes väldigt mysko. Men sen har jag haft spänningar i magen, nedre delen alltså. Och lite molvärk, typ som svag mensvärk, i rygg och mage. Tog gravtest igår vilket var neg.

Är det någon som vet ifall det kan röra sig om något annat.. är orolig för tidigt klimakterie, är endast 36 år... eller nån cancer, fast då brukar symtom vara blödningar istället för extremt kort blödning.. avvaktar några dagar och ser ifall det ger sig...

• Svar på tråden Varför har jag grav symtom utan att vara gravid
  • Anonym (M)

Avvakta och se.
    Jag fick själv graviditetssymtom för några månader sedan.
    Ömma, svullna bröst.
    Något jag förmodade var molvärk (aldrig varit gravid så vet inte), väldigt konstig "mensvärk" men ändå inte mensvärk liksom.
    Enormt mycket flytningar.
    Illamående.

Räknade ut min menscykel, vilket varit svårt tidigare då jag gått på minipiller och haft blödningar "hipp som happ", och kom fram till att vi hade sex ganska flitigt runt min ägglossning.
    Beställde ett g-test dagen efter att jag skulle ha fått min mens. Väntade 4 dagar med att ta det, hoppades den skulle komma.
    Slutligen tog jag det, det visade då negativt, men jag tänkte att jag skulle ta det nästa dag på morgonen då hCg ska vara som högst då. 
    Det blev aldrig något test den morgonen då jag istället vaknade av världens dundermens.

Förmodar att "graviditetssymtomen" "bara" var en grov släng pms, men vet inte, de försvann efter mensen iaf. 

Försök att inte oroa dig utan bara avvakta några dagar. Jag hade beställt ett g-test ändå, i värsta fall får du ta det, annars har du ett "i reserv" ifall du eller någon du känner faktiskt skulle komma att behöva det. 
    Lycka till! Glad

• Anonym (20/10)

Min senaste mens var den 20 oktober, hade symtom på graviditet under flera veckor men testade bara negativt. Först i söndags den 26/11 fick jag ett svagt streck på stickan, måste ha haft väldigt sen ägglossning. Har även en väldigt oregelbunden cykel, så kanske jag borde ha förstått att jag testade för tidigt. Vänta några dagar och testa igen!

• Anonym (B)

Tack för svar. Har också funderat på väldigt grov PMS. Det måste nog vara så ja. För om det skulle varit grav symtom så skulle min Bim varit passerad för längesen och det vore osannolikt att gravtestet skulle visa negativt.

• Anonym (B)

Tack för svar. Har också funderat på väldigt grov PMS. Det måste nog vara så ja. För om det skulle varit grav symtom så skulle min Bim varit passerad för längesen och det vore osannolikt att gravtestet skulle visa negativt.

Svar på tråden Varför har jag grav symtom utan att vara gravid