• Anonym (Vad händer­)
    Äldre 29 Nov 20:53
    7718 visningar
    28 svar
    28
    7718

    Ta barnen ifrån sambon

    Sambons exfru har fått för sig att deras barn har det bättre hos henne och har nästan lovat barnen att de ska få bo på heltid hos henne. Utan att prata med min sambo. Han totalvägrar detta såklart. Troligtvis kommer det bli familjerätten och även tingsrätten eftersom han inte vill gå ned på detta. Han vill isåfall att jag ska med till familjerätten på ett möte så att de kan få min bild på situationen då vi nu bor ihop (hon hittar på en del lögner osv). Om exfrun sätter sig emot det kan sambon kräva att jag ska vara med ändå? (Alltså ett enstaka möte)

  • Svar på tråden Ta barnen ifrån sambon
  • Anonym (Nej)
    Äldre 29 Nov 20:55
    #1

    Nej, inte dina barn

  • Äldre 29 Nov 21:26
    #2

    Nej. Självklart inte.

  • Påven Johann­a II
    Äldre 29 Nov 21:32
    #3

    Som de andra säger.

  • Anonym (Nopp)
    Äldre 29 Nov 21:58
    #4

    Nej det kan du absolut inte göra

  • Anonym (Tezz)
    Äldre 30 Nov 05:28
    #5

    Jag säger tvärtom, ett möte som enbart pappan har med familjerätten om hur barnen har det hos honom får du vara med på.

    Det var jag med ex-sambon när han var i samma sits.

    De gemensamma mötena får han dock gå själv på.

  • Äldre 30 Nov 06:01
    #6
    Anonym (Tezz) skrev 2017-11-30 05:28:30 följande:

    Jag säger tvärtom, ett möte som enbart pappan har med familjerätten om hur barnen har det hos honom får du vara med på.

    Det var jag med ex-sambon när han var i samma sits.

    De gemensamma mötena får han dock gå själv på.


    Inte om det på nåt vis är barnen som diskuteras. Sekretess.
  • Anonym (Vad händer­) Trådstartaren
    Äldre 30 Nov 07:50
    #7

    Anledningen till att han vill att jag ska vara med något tillfälle är för att jag ska kunna delge min version då exfrun hittar på diverse lögner gällande honom och barnen. Hon gör helt enkelt allt för att få som hon vill. Så mitt "jobb" i det fallet skulle enbart vara att ge min version, inte sitta och lyssna på något annat som diskuteras. Detta för att stötta pappan och visa att han inte är en dålig förälder. När de varit på familjerätten innan (innan jag kom in i bilden) gick de helt på mammans linje och sågade min sambo totalt trots att han är lika mycket förälder som exfrun.

  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 30 Nov 08:25
    #8
    Anonym (Vad händer) skrev 2017-11-30 07:50:21 följande:

    Anledningen till att han vill att jag ska vara med något tillfälle är för att jag ska kunna delge min version då exfrun hittar på diverse lögner gällande honom och barnen. Hon gör helt enkelt allt för att få som hon vill. Så mitt "jobb" i det fallet skulle enbart vara att ge min version, inte sitta och lyssna på något annat som diskuteras. Detta för att stötta pappan och visa att han inte är en dålig förälder. När de varit på familjerätten innan (innan jag kom in i bilden) gick de helt på mammans linje och sågade min sambo totalt trots att han är lika mycket förälder som exfrun.


    Det är fortfarande inte dina barn så du har INGET med deras situation att göra!!!
  • Anonym (Vad händer­) Trådstartaren
    Äldre 30 Nov 08:45
    #9
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-30 08:25:46 följande:

    Det är fortfarande inte dina barn så du har INGET med deras situation att göra!!!


    Du behöver inte skrika. Jag skriver här då det är min sambos önskan att jag ska vara med. Jag tvingar mig inte på något så att du sitter och använder versaler och utropstecken är bara onödigt otrevligt.
  • Äldre 30 Nov 08:50
    #10
    Anonym (Vad händer) skrev 2017-11-30 07:50:21 följande:

    Anledningen till att han vill att jag ska vara med något tillfälle är för att jag ska kunna delge min version då exfrun hittar på diverse lögner gällande honom och barnen. Hon gör helt enkelt allt för att få som hon vill. Så mitt "jobb" i det fallet skulle enbart vara att ge min version, inte sitta och lyssna på något annat som diskuteras. Detta för att stötta pappan och visa att han inte är en dålig förälder. När de varit på familjerätten innan (innan jag kom in i bilden) gick de helt på mammans linje och sågade min sambo totalt trots att han är lika mycket förälder som exfrun.


    Om mamman till barnen inte vill ha dig med på deras möten  är du inte välkommen.

    Din syn på saken kan du ge vid annat tillfälle. Du kan också skriva ned din version och skicka in till familjerätten.
Svar på tråden Ta barnen ifrån sambon