• Aniiee

Godast i naturgodis-hyllan?

Jag älskar sötsaker, och har smakat i princip allt ever. UTOM naturgodis. Orsaken till det är att jag fattar att det mest är nötter. Men, screw that, jag tänker att jag får äta med ena handen och hålla epi-pennan i andra handen (eller... undvika trädnötterna, kanske....)

Så, tipsa mig. Vad är godast bland naturgodiset? De naturgodis-märken jag har enkel tillgång till är cloettas natursnacks och exotic snacks, men jag tänker att olika märken har ungefär samma saker....

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Godast i naturgodis-hyllan?
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2017-11-29 21:05:03 följande:

Jag älskar sötsaker, och har smakat i princip allt ever. UTOM naturgodis. Orsaken till det är att jag fattar att det mest är nötter. Men, screw that, jag tänker att jag får äta med ena handen och hålla epi-pennan i andra handen (eller... undvika trädnötterna, kanske....)

Så, tipsa mig. Vad är godast bland naturgodiset? De naturgodis-märken jag har enkel tillgång till är cloettas natursnacks och exotic snacks, men jag tänker att olika märken har ungefär samma saker....

det finns ibland rökta mandlar som är galet goda
  • Stårschan

Jag är en sucker för torkade jordgubbar, som finns ibland om man har tur. Men så gillar jag ju russin också.

• MrsPJ

Yoghurt cashewnötterna, rostad majs med choklad, yoghurtkokostopparna och de där crunchiga bollarna i japanmixen. Dom brukar jag stå och pilla ut med spaden haha. Mandeln med kanelchoklad är också god.

• tobbe01

Och vad är vitsen med det godiset? Jo man blir aldrig riktigt nöjd utan fortsätter ha ett jättesug efter sött eller salt och så äter man mer ist.

• tobbe01
    tobbe01 skrev 2017-12-01 15:36:49 följande:

Och vad är vitsen med det godiset? Jo man blir aldrig riktigt nöjd utan fortsätter ha ett jättesug efter sött eller salt och så äter man mer ist.

*Ursäkta OT OT
  • MrsPJ

Vad är vitsen med godis över huvud taget? Äta för att det är gott såklart
  • tobbe01
    MrsPJ skrev 2017-12-01 16:31:41 följande:
    Vad är vitsen med godis över huvud taget? Äta för att det är gott såklart
    Men varför då krafsa runt i det svindyra naturgodiset som smakar ingenting?
  • SupersurasunkSara

Torrostade cashewnötter! 

Men för dig skulle jag rekommendera naturlakritsen. Eller de yoghurtöverdragna jordgubbarna, de citronyoghurtöverdragna lakritsbitarna. Vet dock inte om det är spår av nötter i dem. 
    Finns hallonrullad lakrits också med e har jag inte smakat. 

Macadamianötter är också rätt gott, osaltade jordnätter och cashewnötter också, men återigen, nötter...

• Tom Araya
    Aniiee skrev 2017-11-29 21:05:03 följande:

Jag älskar naturgodis och brukar plocka en påse naturell/salt/kryddad och en påse med sött, typ choklad och yogurt-doppade nötter och sådant.

Rostad majs - ser ut som stora kalaspuffar men är inte söta utan saltade och smakar lite som popcorn.
    Cashewnötter är en favorit. Finns som naturella, saltade och kryddade.
    Pistagenötter är en annan favorit.
    Chilicrackers - är en spröd, knaprig bit (av något?), kryddad med chili.

Nötter, mandel och torkade frukter som de är eller doppade i choklad eller yogurt älskar jag. Även honungsrostade nötter.

Gillar även den färdiga mixen jag tror kallas japansk mix. Vet inget om innehållet, men det är blandade smaker och krispigt.
  • Aniiee

Du får gärna tala för dig själv.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Let it Rain

Vita kokostoppar, pekannötter med mörk choklad, wasabinötter, kanderade nötter, cashewnötter i yoghurt, hasselnötter i choklad.

Svar på tråden Godast i naturgodis-hyllan?