• Anonym (Ledsen)

Hår i ansiktet, hur får man bort det?

Hej,

Jag har alltid haft lite ljusa fjun i ansiktet, så för 4 år sen när jag träffade min sambo så fick jag för mig att raka bort på läppen och hakan, dvs runt munnen. Vilket resulterat i att det blivit grova hårstrån, en del svarta, att jag måste raka minst en gång om dagen och att huden blir irriterad. Alltså jag vet inte hur jag ska göra, går det att få bort detta permenant eller behöver jag raka i resten av mitt liv nu? Och nej jag kan inte låta det växa ut för att det blir mjukare med tiden, det är skäggigt. :?(

• Svar på tråden Hår i ansiktet, hur får man bort det?
  • Anonym (Ksksn)

Lasra.

Jag vaxar överläppen, upplever att stråna blivit båda färre och inte lika grova

• Anonym (Ledsen)

Vaxar du själv eller salong? Hur långa måste stråna vara för vaxningen? Har provat veets en gång men min hud följde med så jag fick sår istället :( Laser tänkte jag men så fick jag höra nyligen att det inte fungerar :/

• Anonym (Hårig)

Följer! Jag har med börjat raka mig och ångrar mig så in i... Grov skäggstubb som jag skäms sååå över. Är laser enda lösningen?

• Anonym (Hårig)

Följer! Jag har med börjat raka mig och ångrar mig så in i... Grov skäggstubb som jag skäms sååå över. Är laser enda lösningen?

• Anonym (Nutella)

Rakning påverkar inte själva hårväxten, däremot är håret som växer ut förstås tvärt avkapat så det ser tjockare och grövre ut.

• Anonym (Noppan)

Jag noppar bort mina med pincett.

• Anonym (Schmetterling)

Jag vaxar regelbundet. Skulle egentligen vilja Laura bort skiten, men hårstråna är för ljusa och tunna 

• Anonym (Schmetterling)
    Anonym (Schmetterling) skrev 2017-11-30 21:23:56 följande:

Jag vaxar regelbundet. Skulle egentligen vilja Laura bort skiten, men hårstråna är för ljusa och tunna 

menar lasra såklart
  • Anonym (Ksksn)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-30 19:35:21 följande:

Vaxar du själv eller salong? Hur långa måste stråna vara för vaxningen? Har provat veets en gång men min hud följde med så jag fick sår istället :( Laser tänkte jag men så fick jag höra nyligen att det inte fungerar :/

Hemma, med veet. När jag började vaxa var de relativt långa. Nu vaxar jag en gång i månaden så de hinner inte bli så jätte långa mellan varje gång
  • Anonym (Epilator)

Raka inte!! Använd epilator.

Svar på tråden Hår i ansiktet, hur får man bort det?