• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-12-04 16:38:55 följande:

Så, nu har jag bokat tid för äggledarspolning. Det blir inte i den här cykeln utan i nästa. Så vi för ett försök till först... Förhoppningsvis får jag avboka tiden pga gravid men troligtvis inte. Jag bokade en tid som jag hoppas ska vara på cd 11, det skulle vara mellan dag 7 och 12. Hoppas inte min cykel fuckar upp nu bara så jag måste boka om. Gyn ligger 6-7 mil bort och jag kan inte gå ifrån jobbet när som helst. Min mamma erbjöd sig för övrigt att betala, så snällt <3 

Å härligt (kanske fel ord)! Hoppas ni inte behöver det!! Gullig mamma som hjälper!! Jag i min mamma är väldigt nära o öppna om allt. Dock vet hon inte om barnagörandet... känns så svårt att berätta på nåt vis :/ dock vet vänner o min syster.
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-12-04 16:19:03 följande:

Välkommen hit! Skönt att inte stressa! Jag har äl om några dagar o försöker o inte heller stressa upp mig. Försöka ligga när vi könner för det! Dock inte för sällan haha

Tack!

Nää alltså det är ju lättare sagt än gjort men änd väldigt skönt när man lyckas tänka bort detta lite.. Hehe nä inte för sällan heller såklart men varannan/var tredje dag ska ju absolut räcka!! :)
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-12-04 19:18:57 följande:

Tack!

Nää alltså det är ju lättare sagt än gjort men änd väldigt skönt när man lyckas tänka bort detta lite.. Hehe nä inte för sällan heller såklart men varannan/var tredje dag ska ju absolut räcka!! :)

Precis, tänker oxå varannan var 3e. Sambon verkar med på noterna också. Trots lite prestationsångest :p
  • 33villbligravid

Haloj! Hoppar in här. Ingen aning vilket försök är inne på. Blev gravid på förök 5 i augusti men fick MF i oktober. Förra cykeln var mycket underlig, blödde från och till i flera veckor så vet inte riiktigt när ska räkna att denna cykel började.

Men har antagligen ÄL i mitten/slutet av denna vecka. Känner mig dock uppblåst med ömma bröst redan nu så undrar om ÄL kan ha varit ännu tidigare. Hur som helst - har typ inga förhoppningar på att det ska ta sig, dels för att inte har koll på ÄL och dels för att bara känns som att inte kroppen är riktigt sig själv efter missfallet heller. 

Åker till Thailand på to och har BIM 21.12! Hoppas så klart på plus i julklapp men misstänker blir en röd jul ;)

• LillaAw

Fick mens idag så börjat egentligen försök 10 nu. Men stannar kvar med er andra :) har nog lite kortare cykel eftersom vi följts åt sedan april. Känns som ett hån när mensvärken från helvete sätter in och man inser att det blev inget den här gången heller.. känner mig så tung och ledsen idag.

• Lewaize
    LillaAw skrev 2017-12-05 19:40:23 följande:

Fick mens idag så börjat egentligen försök 10 nu. Men stannar kvar med er andra :) har nog lite kortare cykel eftersom vi följts åt sedan april. Känns som ett hån när mensvärken från helvete sätter in och man inser att det blev inget den här gången heller.. känner mig så tung och ledsen idag.

Jag har också kortare cykel, 26 dagar :) BIM typ 11/12 så jag följer snart med dig mot försök 10!

Suger stenhårt varje gång mensen säger hej typ som ?hallå hallå! Här kommer jag som den äckligaste och mest hatade släkting som du känner, jag har saaaaaaknat dig?
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • inez898
    Lewaize skrev 2017-12-05 22:49:39 följande:

Jag har också kortare cykel, 26 dagar :) BIM typ 11/12 så jag följer snart med dig mot försök 10!

Suger stenhårt varje gång mensen säger hej typ som ?hallå hallå! Här kommer jag som den äckligaste och mest hatade släkting som du känner, jag har saaaaaaknat dig?

Jaaa! Den säger också "det räcker inte med att du blir ledsen och misslyckad när jag kommer, du ska ha jävligt ONT också!"
  • Jooosen

En fråga! Brukar ha äl dag 16, idag är det dag 14 och har testat ofta med äl stickor o ingen höjning än. Dock kände ja typisk äl värk imorse... dock bara en timme?? Kan det vara äl eller bara förvärk? Förvirrad. Sex senast i söndags så hoppas den inte kommer än :(

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-06 13:53:11 följande:

En fråga! Brukar ha äl dag 16, idag är det dag 14 och har testat ofta med äl stickor o ingen höjning än. Dock kände ja typisk äl värk imorse... dock bara en timme?? Kan det vara äl eller bara förvärk? Förvirrad. Sex senast i söndags så hoppas den inte kommer än :(

Tror inte du har haft ägglossning om du inte fått utslag på ägglossningsstickorna. Håller tummarna att den kommer snart!

Jag fick max på cb digitala med dubbel indikator i måndags kväll kl 21:00 cd 15, hade lite ont i går kväll mot äggstockarna så hoppas att de var ägglossningen som var då.

Tycker vi prickat bra den här gången,
    cd 14:  kvällen
    cd 15: midnatt
    cd 16: morgon
    cd 17 (idag) : morgon

Tänkte få till det imorgon bitti, eller sent ikv igen för att verkligen täcka in det ifall ägglossningen är idag. Jag har vissa gånger haft jätte ont vid ägglossningen men denna gång inte känt speciellt mkt. Så är lite orolig att de inte är någon ägglossning denna månad. Hade endast lite lätt smärta igår och lätt molvärk i måndags och idag.

• Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-06 14:27:55 följande:

Tror inte du har haft ägglossning om du inte fått utslag på ägglossningsstickorna. Håller tummarna att den kommer snart!

Jag fick max på cb digitala med dubbel indikator i måndags kväll kl 21:00 cd 15, hade lite ont i går kväll mot äggstockarna så hoppas att de var ägglossningen som var då.

Tycker vi prickat bra den här gången,

cd 14:  kvällen

cd 15: midnatt

cd 16: morgon

cd 17 (idag) : morgon

Tänkte få till det imorgon bitti, eller sent ikv igen för att verkligen täcka in det ifall ägglossningen är idag. Jag har vissa gånger haft jätte ont vid ägglossningen men denna gång inte känt speciellt mkt. Så är lite orolig att de inte är någon ägglossning denna månad. Hade endast lite lätt smärta igår och lätt molvärk i måndags och idag.

Tror du har rätt. Har ändå kört två ggr per dag och brukar aldrig få så tidigt som på dag 14, oftast dag 16 (28 dagar cykel) plus kände äl värk så kort tid..

Åå bra jobbat! Känns som ni fått till det väldigt bra :D
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet