• Cilas91

Är jag verkligen gravid??

Plussade tidigare i veckan och jag borde vara ungefär i vecka 5+2. Saken är den att jag inte har några egentliga tecken på graviditet annat än att mensen uteblev, mina bröst är lite (jag menar pyttelite) ömma och små känningar i livmodern. Inte som mensvärk utan det kan pirra till lite ibland. Är jag helt nojig i onödan eller är jag verkligen gravid?

• Svar på tråden Är jag verkligen gravid??
  • Johannana

Man kan absolut vara gravid utan att ha några som helst symptom, då är det ju bara att tacka och ta emot :) Har en vän som knappt haft symptom sedan start och hon är nu i vecka 17 (förutom att magen blivit lite större nu såklart!) Enligt vad jag läst och hört så är det allra vanligast att märkbara symptom framträder först i vecka 6-8.

Lycka till!

• Cilas91

Tack för svar! Det är första graviditeten så man är väl extra nojig då :D man har ju alltid hört talas om illamående, kräkningar och trötthet så jag hade väl förväntat mig en våg av allt! Skönt att höra att det förmodligen är ok!

• Let it Rain

Jag hade knappt några symptom alls under min första graviditet. Mådde svinbra!

• FruganD

Du kan väl skriva och berätta hur du mår om ett par veckor..?

Jag är gravid med femte barnet och har aldrig haft något annat symtom förutom utebliven mens som det första. Symtomen har sedan kommit med besked i v 6-7.

Hoppas naturligtvis att du får må bra, men det är såpass tidigt ännu för att veta det...

• Cilas91
    Let it Rain skrev 2017-12-02 22:05:03 följande:

Jag hade knappt några symptom alls under min första graviditet. Mådde svinbra!

Hoppas det förblir så för mig, men det är lång tid kvar, mycket kan ändra :D
  • Cilas91
    FruganD skrev 2017-12-03 23:57:52 följande:

Du kan väl skriva och berätta hur du mår om ett par veckor..?

Jag är gravid med femte barnet och har aldrig haft något annat symtom förutom utebliven mens som det första. Symtomen har sedan kommit med besked i v 6-7.

Hoppas naturligtvis att du får må bra, men det är såpass tidigt ännu för att veta det...

Jo jag har nästan räknat med att efter en tid så ändrar det, men har ju förstås varit fundersam när jag inte känt något alls. Jag lär nog beklaga mig sen när det ändrar ????
  • JessicaPersika01

Testade positivt idag och borde vara i vecka 5. Har heller inga symptom förutom mens som är borta och har haft små blödningar med bruna flytningar typ. Även typ mensvärk. Borde jag vara orolig? Ska ringa barnmorska imorgon :)

Svar på tråden Är jag verkligen gravid??