• Anonym (Anna)

Får man alltid diarré vid trög mage?

Har en trög mage. En dag bajsar jag ingenting, nästa två små minimala kulor och den tredje är det ett rejält lass med korvar, något löst och kladdigt. Den fjärde dagen är det mindre mängd och mycket småkulor. Och så börjar det om.

Jag hävde förstoppning men min mamma säger att då blir man dålig i magen och får förstoppningsdiarre. Stämmer det? Får man alltid det?

• Svar på tråden Får man alltid diarré vid trög mage?
  • Anonym (ssk)

Ja, i stort sett alltid. 

• Anonym (ssk2)

Nej, man får inte alltid diarré vid förstoppning. 

• Anonym (Anonym)

Diarré är ju för sjutton motsatsen till förstoppning x(

• Anonym (ssk2)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-02 15:58:06 följande:

Diarré är ju för sjutton motsatsen till förstoppning x(

Vid långvarig förstoppning kan lös avföring pressas förbi stoppet och komma ut som diarré, men det händer som sagt inte alltid.
  • Anonym (Anna)

Jag får ju gå som jag beskrev. Så det går sällan fler än 1-2 dagar utan avföring.

• Anonym (Anna)

Nu börjar jag få panik.

I onsdags bajsade jag rejält och normalt. Sedan på torsdagen en hård väldigt liten korv. På fredagen ingenting alls. På lördagen två minimala kulor på morgonen och på kvällen ytterligare en minimal kula. Och idag ytterligare en liten stenhård kula.

Uppblåst och mår illa. Ingen matlust. Men fiser väldigt mycket.

Ska åka bort imorgon och har panik att jag ska bli dålig i magen nu.

Någon som har nått tips?

• Anonym (Laxoberal)

JAg har liknande problem, skillnaden är att det ibland tar längre tid mellan skitningarna.
    Försöker äta mycket råa grönsaker, det hjälper lite iallafall.

Spenat fungerar oftast för att få fart på skiteriet men ibland tar jag till ett preparat som heter Laxoberal, utomlands använder jag det ofta då magen tjorvar lite extra då pga allt vitt bröd.

Laxoberal, det är grejer det!

Svar på tråden Får man alltid diarré vid trög mage?