• Anonym (Elev)

    Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?

    Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?

  • Svar på tråden Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?
  • Anonym (Anonym)

    Fy fan vad oetiskt! Din lärare kan få feta problem om detta kommer fram, även när du har avslutat studier! Hur gammal är du ens??

  • Milkway

    Han kommer mest troligt aldrig vilja vara öppen med dig även om det vore okej när du gått klart skolan, vad är det för ålder på er?

  • taquine
    Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 15:58:24 följande:

    Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?


    Riktigt vidrigt ts. Förhoppningsvis kommer det fram och han får sparken. Hur är man funtad som lärare som om man inleder förhållande med en elev? Noll konsekvenstänk där...
    Goodness me
  • Anonym (Elev)

    Suck, kan ni bara hålla er till frågan? Jag bad inte om åsikter från folk som inte känner oss.

  • Kjell2
    Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 15:58:24 följande:

    Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?


    Om det kommer fram att han haft en relation med en elev kan det bli påföljder.
  • Anonym (IH)

    Om du är en 20+ komvux-elev så kan ni nog officiellt bli kära ett år efter att du slutat på skolan. 
    Om du är grundskole- eller gymnasieelev så typ aldrig i allmänhetens ögon. 

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 17:26:49 följande:

    Suck, kan ni bara hålla er till frågan? Jag bad inte om åsikter från folk som inte känner oss.


    Då får du ju vara tydlig med vem ni är, för annars hittar du ingen här på FL som känner er.
  • Mortiscia
    Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 15:58:24 följande:

    Om man har ett förhållande med sin lärare och man av uppenbara skäl inte kan ?umgås? öppet, blir det nån skillnad efter man slutat skolan eller kan han ändå straffas på grund av det?


    Det är inte olagligt men oetiskt och läraren kan bli av med sitt jobb då det anses oprofessionellt att ha ett förhållande med en elev och det går emot yrkesrollen. Ännu värre är det om personen undervisar dig, då blir betygssättningen partisk. Sedan kan ju skolan välja olika påföljder beroende på om du är 13 eller 33 liksom så hur gammal är du egentligen?
  • Anonym (Elev)
    Kjell2 skrev 2017-12-02 17:29:55 följande:

    Om det kommer fram att han haft en relation med en elev kan det bli påföljder.


    Men det är ok att han är ?min gamla lärare? så länge folk inte vet att vi träffades innan?
  • Anonym (Elev)
    Anonym (Linda) skrev 2017-12-02 18:48:55 följande:

    Då får du ju vara tydlig med vem ni är, för annars hittar du ingen här på FL som känner er.


    Jag bad ju inte om åsikter, bara fakta.
Svar på tråden Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?