Inlägg från: Draken55 |Visa alla inlägg
  • Draken55

Världens högsta marginalskatt

man och nöjd skrev 2017-12-03 00:57:25 följande:

Efter några år med regeringen Löfvén kan vi konstatera att de sin vana trogen låter skatterna skuta i taket.

Trots enorma budgetöverskott har man höjt marginalskatterna till den grad att de återigen är högst i världen. Återigen är vi på väg mot nivåer som Kjell-Olof Feldt en gång kallade "perverst".

Det värsta är att skatten skjuter i höjden redan vid relaivt normala löner. En heltidsarbetande Stockholmare tjänar idag 38000 kr per månad, vilket innebär 50% marginalskatt.

Den som tjänar mycket ska betala hög skatt sägs det, men vänstern jobbar stenhårt för att kalla vanliga löntagare för höginkomsttagare.

Många i medelklassen, eller de som inbillar sig vara medelklass lever i tron att allt är bra, vad de inte vill tänka på att det kommer en ny lågkonjunktur, vad händer då med de på marginalen? vad händer med de 100.000 tals flyktingar som inte jobar eller har jobb betalda av staten, vilken är en mycket stor del.

Många i underklassen vill inte ens tänka på att de skulle behöva tänka på det ovanstående....

Hur många måste leva som kyrkråttor alternativt flytta når räntan skjuter i höjden nästa gång?

Alltför höga skatter lamslår, precis som alltför låga gör. Sveriges skattetryck är för högt.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-05 21:04:49 följande:
    Tja idag kunde vi läsa om hur stora framsteg som svenska fjärdeklassare har gjort när det gäller läskunskaper.

Hur tänker du att vård, skola, sjukvård, rättsväsende och försvar ska kunna bli bättra om staten får mindre pengar?
    Bra fråga??,  men nu är det ju så att skolan, den står kommunen för, och sjukvården, ja det är landstinget...  frågor på detta?

Rättsväsendet som är kvar av din felaktiga lista,
    ja de kan ju börja med att följa de lagar vi har idag och utmäta riktiga straff för grova brott istället för att mjäka med kriminella, sen kan de äska mer pengar om det behövs.
  • Draken55
    man och nöjd skrev 2017-12-14 20:34:13 följande:

Höga marginalskatter på medelinkomsttagare straffar inte höginkomsttagare. Dessa klarar sig alltid. De som straffas är de som arbetar mycket.

Helt korrekt, arbete straffbeskattas. 
     Därmed  bestraffar man också kreativitet, jävlaranamma, arbetsmoral och vilja till innovation.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-15 17:23:37 följande:
    Vad tror du, är marginalskatterna förklaringen till att Sverige är ett av världens mest innovativa länder?
    Håller inte riktigt med där, förvisso är det gott om företagssamma människor, men det finns också en stor stor majoritet som bara drömnmer om bidrag och andras arbete.

Dessutom emigrera många kreativa och företagssamma, , så vi hade kunnat vara myckket mycket bättre.  Jag anser ju faktsikt inte att vi ska jämföra oss med Somalia och Afghanistan, det finns gott om länder i Europa som är bättre än oss på arbtessamhet företagssamhet och innovation enligt min åsikt.  Prova res lite i Europa så fattar du.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-12-15 17:32:50 följande:
    Nu spelar det ingen roll vad du tror/tycker. Det är ett faktum att Sverige är ett av världens mest innovativa länder.
    Jodå, det spelar stor roll vad jag tycker och vet. Du ska kanske sluta att jämföra dig med andra?

Du har lika dålig förståelse på skriven text som grov ironi tydligen, jag har inte sagt att en del undersökningar hyllar Sverige som innovationsland ,
    propaganda finns överallt.
  • Draken55

Sverige rankas högt bland världens länder när det kommer till innovation. Sverige hamnar på tredje plats i WIPO:s globala innovationsindex, där över 140 länders innovationsförmåga mäts. Även i Bloombergs innovationsindex kniper Sverige bronsplaceringen.

Det kunde vara frid och fröjd. Men historiskt sett har Sverige tappat i placeringarna och närings- och innovationsminister Mikael Damberg är inte nöjd.

? Vi kommer högt i rankingarna tack vare att stora investeringar görs i forskning och utveckling. Men ser vi på vad vi får ut i form av nya innovationer, produkter, tjänster, och växande bolag ? då är Sverige medelmåttigt, säger han.

Medelmåttligt, 

• Draken55
    KillBill skrev 2017-12-15 17:47:32 följande:
    För en socialdemokratisk minister räcker det inte med att komma högt upp på en lista över världens mest innovativa länder, det är första plats som gäller!
    Jahadu, det är därför han säger att det är  medelmåttligt. ??

Det finns propaganda överallt, vill man tro på skiten står det en fritt, vi är säkerligen bättre än Somalia, men att Sverige skulle vara topp i Europa är  precis som din egen minister  säger ,en illusion.

Vi kommer högt i rankingarna tack vare att stora investeringar görs i forskning och utveckling. Men ser vi på vad vi får ut i form av nya innovationer, produkter, tjänster, och växande bolag ? då är Sverige medelmåttigt, säger han.

• Draken55
    KillBill skrev 2017-12-15 18:07:16 följande:

Ja det är klart att allt kan bli bättre men om du betänker att svenskar ligger bakom innovationer såsom  Spotify, Minecraft osv så inser du att vi är ett innovativt land. Sverige har ju t.ex. alltid legat i topp när det gäller antal patent per capita. 

digital.di.se/artikel/rapport-sverige-varldens-nast-mest-innovativa-land

Nyss var vi bäst, nu anpassar du snabbt din propaganda till att det är ok att vi är medelmåttliga men vi strävar efter mer,
    vindarna vänder snabbt ser jag.

Jag har aldrig påstått att Sverige skulle vara ett land utan innovationer, så du behöver inte sitta och tro att du kan få mig att inse nåt jag redan vet, tack.
  • Draken55

Skatter i Sverige, ännu ett område med total hyckleri, inte minst från vänstern, maler på om moral och att det är häftigt, hackar på näringslivsföreträdares om verkligen gjort nåt för landet och jobbat,
    men vad gör Sahlin Wallström och alla de andra i praktiken??

Urk, man mår illa .  Sånt får en at undra om det inte är lika bra att skrota hela den politiska skiten och införa tjänstemannastyre?

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt