Inlägg från: jonas7612 |Visa alla inlägg
  • jonas7612

Världens högsta marginalskatt

Killbill; Som väntat lönkar du en uppsjö av debattartiklar från LO och socialdemokrater.

Jag kan också länka till 100 st debattartiklar skrivna av div högerdebattörer men de saknar relevans om de inte möjligen kan citera korrekt forskning. Artiklar från s-märkta låtsasforskare som Sandro Scocco och Etc är lika trovärdigt som en debattartikel skriven av Jonas Sjöstedt.

Effekten av Lafferkurvan under Bush och Reagan administrationen är också helt irrelevant.

Visa på relevant forskning/forskare som tex Assar Lindbecks som visar att svensk marginalskatt är optimal för att maximera skatteintäkterna.

• jonas7612

Original. Med din debattteknik kan jag enkelt fastslå att världens bäata sksttesystem finns i Luxemburg och Schweiz. De har mycket bättre välstånd för samtliga medborgare än Sverige på samtliga punkter. Det behövs ingen forskning. Drt är redan bevisat.

• jonas7612

Padirac; De absolut minst välbeställda i Luxemburg och Schweiz hsr ett högre välstånd än deras motsvarighet i Sverige. Därmed är det avgjort att deras nivå på marginalskatter är bäst. Case closed.

• jonas7612

Killbill; Artikeln du citerar med Ola svarar inte alls på frågan jag ställde. De pratar om jobbskatteavdragen och sysselsättningspolitik inte marginalskatterna. Det är helt olika saker. Dina lönkar indikerar att du helt enkel inte är kapabel att problematisera kring sakfrågan.

• jonas7612

Original; Nej det gör det inte. Men du verkar enbart kunna greppa så infantila resonemang.

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt