Inlägg från: avundsjukisve |Visa alla inlägg
  • avundsjukisve

Världens högsta marginalskatt

Kill bill; Därför att M eller SD inte har samma retorik som S och V. De står inte och säger att det är de rikaste som ska betala mest. I just det här fallet står de för sin retorik. Kristersson sa senast för någon dag sedan att hans grundprincip är att alla löntagare åtminstone ska få behålla 50% sv en löneökning.

Det är hyckleri av monumentala mått att som S toksänka bolagsskatterna, slopa arvsskatten och öka marginalskatterna för medelklassen och SAMTIDIGT stå och säga att "de rikaste ska betala mer i skatt". S säger en sak och gör motsatsen i praktiken.

• avundsjukisve

Men det är S som sänkt bolagsskatten från början och slopat förmögrnhetsskatten. Även om deras förslag gått igenom hade de som tjänar mest fortfarande betalat enormt mycket lägre skatter än medelklassen. De hade behövt återinföra förmögenhetsskatten OCH höja bolagsskatten till över 60% för att deras retorik skulle kunna vara sann.

• avundsjukisve

Du har rätt det var alliansen vilket jag också sa tidigare.

Jag tycker inte att höginkomsttagare betalar för lite i skatt, jag tycker låginkomsttagare och framförallt medelinkomsttagare betalar för MYCKET. Jag har ofta och gärna kritiserat alliansen för deras feghet att inte sänka skatterna för dessa löntagare. Till skillnad från dig (som låter som S egna Bagdad Bob) kan jag utan problem kritisera alla partier.

Det värsta som finns är dock hyckleri och S är Sveriges i särklass värsta hycklare i skattefrågan. Om de nu sänkte för alla bolag för att hålla dem i Sverige så fine. MEN VAR ÄRLIGA MED ATT NI HAR SETT TILL ATT DE RIKASTE BETALAR MINST SkATT pga det

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt